Alla inlägg under februari 2010

Av timeless - 28 februari 2010 14:28

Kom hem från Sjövik igår, vart hos min syster och hennes familj sen i torsdags.

 

Igår på kvällen var våra grannar här och min morfar, de drack öl och vi hade trevligt. Vi spelade Yatzy & Plump. Jag vann väl en gång av massor tror jag   

Men kul hade vi.

 

Nu ska jag ta på Kita hennes klövjeväska, packa den full med massa onödigt bara för att den ska få vikt i sig, och sedan bege oss på promenad. Sedan ska Arne också få en promenix med sin klövjeväska och få vara lite lös.

 

Efter promenader så ska jag städa rummet, och efter det ska jag duscha! Eller kanske ta ett bad? Eller både och? Beslutsångest!!!    Hahah.

 

Nej, men nu ska jag fylla Kitas väska, belöningspåsen och ta på mig mina ytterkläder. Sen beger vi oss ut på promenad o lite lydnadsträning :-)

 

 

Bye bye!

Av timeless - 16 februari 2010 20:51

Idag fick Kita träffa sin vän Stina =) En Amerikansk bullog tik på ca 7månader.

De har roligt ihop och jag hoppas de kommer ha lika kul när hon blir vuxen =) Efter löpet o allt. Men de kommer nog fortsätta vara vänner.

Sam (Stinas ägare), jag Kita & Stina tog en promenad bort till Linnarhult(?) och var där en stund så hundarna kunde busa. Sprang runt som två tok-fior och hade jätteskoj =).


Sedan gick vi hem igen, jag gick ut med Arne en runda och han tyckte nog det var skönt att få en "egen" runda som Kita inte var med på, för hon vill jämt busa o slita o dra i hans koppel. Haha. Det är synd om honom ibland ;-).


Nu ska det bli ett avsnitt på Vampire Diaries!! Är ju såååå spännande nu =)


Längtar även till Juli detta året då 3:e säsongen av True Blood Släpps i Usa ;-)


Nej, nu ska jag dra. Ska ta en cigg, ett glas cola och se ett avsnitt av min nya favvo-serie ;-)

Av timeless - 16 februari 2010 15:42

Har precis kommit in från en lång utevistelse med hundarna. Hundarna fick ha på sig sina klövjeväskor, Kitas fyllde jag med vattenflaskor, bajspåsar, & en tennisboll. Någorlunda tung blev den, men inte överdrivet. Kanske 6kg.


Arnes visste jag inte vad jag skulle fylla den med så han fick bara något litet. Haha. 2 Äpplen. Så den vägde ju inte så mycket, men hade inga mer flaskor så han kunde ju inte få bära vattenflaskor direkt.


Så gick vi ner till hundhagen, där hundarna fick leka lite och för en gångs skull så var Arne på hugget och började jaga Kita och busa. Så han var glad att få vara med.


Efter ca 30min i hundhagen så gick vi vidare, och då möter vi Kitas förre detta bästa kompis "Muffin". Hon har alltid älskat den hunden (Lagotto), men sedan kem.kastrerade dem honom o efter det gillar hon honom inte längre. Så hon blev rejält förbannad på honom när vi sågs, och Arne blev likadan, det var han som började.


Så jag håller två hundar i kopplet som blir helt rabiata av att se sin forna bästis, och nu blev dem istället två monster som morrade, knorrade, skällde o gormade.

Så Kita som inte kommer fram blir såklart i vanlig ordning ännu surare, lägger sig på sidan drar i mina ben med framtassarna så att jag stupar rakt ner i marken liggandes medans hon försöker dra sig fram. Går ju så mycket bättre när matte ligger ner o inte gör motstånd tyckte hon.


Men jag blev vansinnig, ryckte in henne i kopplet, reste mig upp och skällde ut henne efter noter! Drog iväg båda hundarna i sina koppel med raska steg av vansinnighet...


Sedan lugnade dem ner sig ett par meter bort.


Påväg hem nästan vid våran gård träffar vi på hunden igenoch Kita börjar genast att spänna sig och tuffa till sig. Jag ställer mig framför henne, och knuffar bort henne med en knuff med knät. (En lätt knuff så hon kommer ur fokus) vilket hon gjorde.


Fortsätter sedan gå hemmåt.


Väl hemma så är hundarna stendöda, av att ha burit på dessa väskor (även om Arne´s inte var så tung) så nu ligger de och sover, o Kita snarkar i vanlig ordning.


Jörgen har fått sin mat, och han byggt mer på sitt bo.. Undrar när han ska sluta med det egentligen =P.


Jaja, nu ska jag lägga mig i det omtalade badet som jag aldrig gjorde förut. Får bli nu istället =).


Solong!   Arne har "personlighetsklyvning". Hemma tror han att han är en katt, hemma hos min syster tror han att han är en kanin. Han tror aldrig att han är en hund, så vad är problemet egentligen? =P   Kita tror visst att hon är cool hemma hos syster o hennes familj. Snacka om att ta sig friheter =P   Julia härmar Moster. Hon ville också att Kita skulle ta godis ur munnen.

Av timeless - 16 februari 2010 12:50

     

 

Gårdagen var en händelserik dag, började med att man åkte till Jönköping med en vän på ett uppdrag, kom sedan hem och hämtade ut ett paket till hundarna.

Jag har köpt nya saker till dem nämligen.


Ett nytt militärfärgat läderhalsband till Nikita, skitsnyggt men lite för stort, så jag får väl klura ut hur jag ska förminska det på ett bra sätt =).


Sen köpte jag en lite gravyr bricka till Arnes halsband med hans namn och mitt telefonnummer på OM han skulle försvinna. Sedan en ny klövjeväska till Kita som för en gångs skull passar korrekt. Köpte ju en i somras till henne och jag tog storleken som skulle passa en rottweiler, stod det (köpte den på¨zookompaniet" i gamlestan). Men den var alldeles för stor för henne så den gav jag bort till min granne. Hoppas de fick bättre användning av den än vad jag fick =).


Men denna sitter i alla fall mycket bättre än den gamla =).


Sedan köpte jag också 2 stora ben till dem. Benen är större än Arne, jag har märkt att jag inte alls är så bra på storlekar, beställer fel storlekar hela tiden via nätet. Jag trodde dessa ben sklle vara små och smala, det stod 40-50cm men dem är skitstora =P. Ni som vet hur liten Arne är vet ju att om benen är större än honom så är dem stora =).


Men hundarna blev rejält nöjda med benen i alla fall, men Kita slutar aldrig tugga när dem är framme så jag får plocka bort dem ibland för att hon inte ska bli helknäpp =P Kan ju inte tugga på ett o samma ben en heldag direkt men det hade hon gärna gjort om hon fått bestämma.


Nu väntar jag även på ett midjekoppel som inte kom med i leveransen för det inte fanns på lager, samt en ny klotång då min andra börjar bli rejält slö, men det är nog fan den bästa jag haft. Den fick jag när jag praktiserade ute på Mölndahls Djurklinik (för ca 3-4 år sedan). Kostade 80:- o jag hade lätt köpt den själv, men hade turen att få den.


Idag ska Kita förhoppningsvis få leka med sina vänner, hon ska även få använda sin klövjeväska idag och träna lite med den. Sedan ska Arne få en egen promenad han med och vi kanske tar oss en tur till hagen, men han har ju inga vänner som han kan leka med =( Eller det har han ju, men inga som vi träffar dagligen. Så lite synd är det allt om Arne. Det är bara Kita som får leka med andra hundar =(.


Men men, får väl se om någon vill leka med lille Arne med nån dag, så han får busa han också =).


Nej, nu ska jag mata lille Jörgen. Sedan ska jag nog lägga mig i ett bad tror jag =) Och kolla på Scrubs ;-)


O på tal om serier; Jag är helt såld på serien Vampire Diaries!! Fy fan vad den är bra!! =D.


Var bara tvungen att säga det!


Over n out!

Av timeless - 14 februari 2010 14:25

Bara kollar så att allt funkar som det ska =).

Av timeless - 14 februari 2010 14:05

 

Dålig rubrik, I know men i brist på annat så fick det bli den rubriken.


Jag har tagit bort min andra blogg med precis samma namn som ovanför av den anledningen att jag vill börja något nytt. Ut med det gamla och in med det nya heter det ju. Lite sent att göra det nu kanske, men bättre sent än aldrig.


Än så länge idag har jag inte gjort så mycket.


Jag började dagen med att ta en cigg, borstade sedan tänderna och sedan blev det en promenad med hundarna. När vi kom in så åt hundarna sin frukost, och sedan gick dem och lade sig igen, min små tröttisar.


Jag matade sedan min lille Jörgen, en kampfiskhane, blå med hud-färgat huvud. Han har byggt skumbon hela natten nu, så ytan på akvariet är typ fullt av bubblor. Haha. Men det är i alla fall ett bra tecken på att han trivs och mår bra, samt att han är redo att para sig. Så jag får ju se om det blir ett par honor till honom. Men får nog skaffa större akvarie då.


Sedan gick jag ner i tvätten och hämtade upp tvätten från igår, ingen får ju ändå tvätta på söndagar så när man har lördagspasset är det bäst för då kan tvätten hänga kvar till söndagen ;-). Efter att tvätten var nerplockad & ihopvikt såg jag till att sopa golvet i torktummen, är ju inte många som anstränger sig att göra detta tyvärr. Så man får allt som oftast ett smutsigt torkrum när man har tvättid. Men jag vet i alla fall några få som städar upp efter sig =) Vi är en av dem få iaf.


Ska nog ta mig en sväng ner till hundhagen sen med Kita, träna lite lydnad. Bl.a ställande under gång, linförighet och fritt följ. Var verkligen länge sedan vi tränade lydnad, men det har vart så jädra kallt att man inte haft lust. Så det har blivit annan träning än lydnad, så träning har dt ju blivit men på annat håll.


Jag hoppas att snön försvinner snart, jag vill ha sommar! Mycket härligare med sommar, då är det i alla fall varmt så man slipper huttra sönder sig hela tiden.


Näee, allihopa! Nu blir det en cigg, ett glas cola och efter det "en-mans promenad" med hundarna (Jag går ut med dem en o en, så istället för att ta en promenad och två hundar, så blir det 2 promenade med en hund åt gången =) )


Ha det så bra!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards