Alla inlägg under juni 2011

Av timeless - 28 juni 2011 21:44

Det säger väl ganska mycket om oss människor va?. Oftast är det ju fakiskt så att om någon är bra på något, eller känner sig duktig så är det alltid någon som ska påstå sig vara bättre än så?


Om jag anser mig t.ex kunna hundar (vilket jag anser mig kunna) så är det alltid någon som försöker "tillrättavisa" mig och mitt "kunnande" inom det ämnet. Mitt största intresse i världen är hundar, hundsport och djur överhuvudtaget. Därför tar jag till mig så mycket jag kan om detta, men avskyr när folk försöker "pracka på" mig deras ideologier. Jag har lärt mig saker i skolan som många inte har en aning om, jag har lärt mig saker genom självstudier och erfarenheter, ändå så är det alltid någon som ska försöka "vända en rätt".


Bara för att jag inte tycker som du, är jag mindre värd då? Är jag klassad som en idiot då? Så fan heller att jag är. Jag är en människa med egna åsikter och värderingar, som tar till mig det som jag anser vara ok och bra/intressant, sedan om du inte tycker detsamma är det upp till dig men kom fan inte o predika för mig om ditten o datten o försöka "omvända" mig i mina synpunkter när du själv inte vet ett ord om det du snackar om..


(Detta var bara ett exempel, tog ex. om hundar just för att det var enklast att förklara).


Men back to business.


________________________


Jag är klar med skolan för denna terminen och har återigen "gått ut" med dunderkommentarer om mina uppsatser och mina tankar och funderingar när det gäller just missbruk och beroendevård. Jag har mycket intresse i dessa frågor, och jag vill kunna hjälpa och ställa upp så gott jag kan. Får bara se vart det slutar sedan när jag är klar med skolan =)


Har dessutom 2 jobb fortfarande då jag jobbar kvar på både Willys och i Parken här där jag bor, och det känns göttans. Jag hoppas bara på att jag ska få fast anställning någonstans, någongång när jag tillslut är klar med skolan så att jag kan flytta hemifrån tillslut =).


Gött det hade vart med eget boende! Vilket jag inte har! =P haha!


Nej, boys ´n girls! Nu ska jag snart träffa "min" Becca så ska vi gå ut med våra hundar =). Så puss på skinkan! <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards