Alla inlägg under januari 2012

Av timeless - 21 januari 2012 20:01

Nu har jag börjat på ytterligare en utbildning, Bartenderutbildning. Och ja, ytterligare en utbildning, ni hörde rätt. Jag är färdigutbildad undersköterska med inriktad kunskap mot missbruk och beroendevård. Så jag får arbeta på bl.a behandlingshem, avgiftningskliniker m.m, sökte också jobb inom detta under mitt studerande men som vanligt så är alla för inkompetenta för att svara. Ett vanligt nej hade räckt, för jag tycker att det är oerhört idiotiskt att man inte svarar, det är ohyfsat.


Men så hittade jag bartenderutbildningen, och jag kom in. Direkt. Var först tveksam till att tacka ja. Jag var gnällig, sur och förbannad, vill liksom arbeta, har inte tänkt studera hela livet för att ha något att göra.

Så kände jag att jag får ge det en chans. Första dagen var informationsmötet. Jag kan säga att jag tittade mer på mina eventuella klasskamrater än vad jag lyssnade på lärarna just då. Studerade dem noga, för att se vilka som skulle bli mina nya klasskamrater. De jag pratade med var trevliga, men precis som jag - nervösa (vad det verkade som). Jag hade en vecka på mig att bestämma mig från den dagen. En vecka. Är det en bra tid att bestämma min framtid på? Allvarligt, en vecka?. I vilket fall som helst så tänkte jag att något måste jag ju göra, och bartenderyrket verkar vara kul, samt att det säkerligen är ett yrke som skulle kunna passa mig då jag älskar att träffa nytt folk och vara "serviceminded". Så jag beslöt mig för att fortsätta.


Nu har jag gått utbildningen i lite mer än 2 v. Under dessa två veckor har jag haft asroligt, blivit uttråkad, skrattat så jag nästan börjat gråta, somnat, blivit arg, förbannad, lycklig, och haft enorma abstinenser efter nikotin och cola. Men det har gått super. Jag har lärt känna flera goa människor, och är helt säker på att jag gjorde rätt val att fortsätta.


Snart börjar praktiken också. Vi ska ha två skilda praktiker. En barpraktik (som ska vara 5v tid torsdagar och fredagar) och en serveringspraktik som är 4 hela veckor (har jag för mig) och det ska bli riktigt intressant.


Jag har också bestämt mig för att jag denna gång inte ska nöja mig med ett G. Visst, ett G är absolut ett bra betyg det med, men man har ju inte kämpat särskilt för att få det. Det räcker ju oftast med att man bara är närvarande under alla lektioner i ett ämne för att bli godkänd. Så ah, jag hoppas på högre betyg denna gång, och tror faktiskt att jag kanske lyckas som bartender, speciellt med min bakomliggande utbildning om missbruk och beroendevård ;-).


Idag har jag inte gjort något särskilt, jag och mina pälsbeklädda sov faktiskt till klockan var halv elva. Sedan gick vi ut på en promenad. Jag har städat lite gran, vart ute i hagen och tränat några av djuren, vart på promenad igen och allmänt vart helt seg (som vanligt ;-P ). Imon ska jag träffa frugan, vi ska åka pulka ! Haha!.

Jag älskar snö, men då är det när den kommer i mitten av december, sen får den gärna försvinna igen i slutet av januari. Sommaren är fortfarande min absolut bästa tid på året, älskar sommaren, grilla och parta (mysigare/härligare/underbarare på sommaren) och då ska det självklart vara varmt med. Inte regnigt. Usch.


Nä, nu ska jag faktiskt titta lite på Grey's Anatomy tänkte jag, sen ska hundarna få en kvällspromenad. Så får vi se vad som händer och sker efteråt.


Bye!  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards