Alla inlägg under maj 2012

Av timeless - 20 maj 2012 19:58

Jag har inte bloggat på ett tag, vilket ni "trogna" följare säkerligen märkt. Hmm.


I vilket fall som helst så har jag starka funderingar på att göra en Septum piercing. Ni vet en sådan "tjurring" som man har i näsan?

Jag tycker att det är så jädra läckert, MEN frågan är om det ens är någon ide då jag numera jobbar inom restaurangbranschen?

Där får man ju inte ha piercings av hygieniska skäl, men jag vill verkligen ha en septum.


Jag har visserligen tagit ut den i ögonbrynet, och bägge i läppen just för den sakens skull (de går fortfarande att sätta i tack o lov), men nu vill jag ha en septum.. Men allvarligt talat, om jag INTE sätter i de 2 i läppen o ögonbrynet så ser det väl inte helt krasst ut med en septum eller? Om man har en liten, liten ring som knappt syns?  


Jag ska fundera vidare på detta fenomen.. Snyggt är det i vilket fall som helst!


Och förresten.. Nu är jag snart "certifierad" bartender (tror att man säger certifierad i alla fall).. Har en vecka praktik kvar, sedan 2 v kvar i skolan och därefter är jag färdig med MVG i nästan alla ämnen (tror jag har 1 VG). Det känns kul, men samtidigt oändligt tråkigt då jag verkligen älskat denna utbildningen! Aldrig någonsin har jag tyckt om en utbildning såpast mycket som denna, jag menar, inte ens när jag gick DJURVÅRD på gymnasiet (jag som älskar djur, och djursjukvård) ffick så bra betyg där trots att det var intressant. Jag hade aldrig trott att jag skulle bli en grym bartender, men det blir jag. Trots att jag ibland tycker det är jobbigt att arbeta sena kvällar och nätter, så känner jag lite att detta är något för mig.


Folket, kollegorna, stämningen... Ja allt.. Och jag dricker själv typ 1 gång om året =P Ytterst sällan, och jag ska bli bartender ;-)


Men grym är jag i alla fall! Mohaha!


Nej, nu tackar jag för mig. Ska fortsätta fundera över en septums vara eller icke vara ;-)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards