Direktlänk till inlägg 23 juni 2023

Long time, no see.

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger?

Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess.

Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ärva henne, och hon levde tillsammans med mig och min flock i flera år innan de andra hundarna blev gamla och sjuka. Nu är Barbro snart 14 år gammal själv, tandlös och trött. Men hon är med ett tag till då hon fortfarande har gnistan kvar.

Jag har skaffat sambo, vi har snart vart tillsammans i 4års tid, det trodde jag aldrig. Att jag skulle träffa någon som jag faktiskt kunde bo med utan att bli helt galen ? (jag får ofta PMS-utbrott och slår sönder saker när jag blir frustrerad)

Vi har dessutom flyttat, från min lägenhet där jag tiggare bodde till en ny, närmare skogen, som dessutom är större än den vi bodde i tidigare. Här trivs vi väldigt bra, nära naturen, vattnet och lugnet.

Jag har även bytt jobb och det var väl det bästa jag kunde gjort för mig själv kan jag säga. Det var faktiskt min sambo som pushade mig att byta jobb då han tyckte att jag ofta kom hem från jobbet och var sur och gnällig över det mesta. Så jag lyssnade på honom och bytte jobb, och har nu vart på det nya i lite mer än 3år och trivs som fisken i vattnet.

Tiderna är mycket bättre, lönen är otroligt mycket bättre och kollegorna är bra dom också. Absolut att jag saknar mina forna kollegor, men samtidigt så tycker jag även väldigt bra om mina nya. Man får också uppskattning på ett annat sätt när man ställer upp och vi hjälper varandra på ett helt annat håll än på gamla arbetet. Utvecklingsmöjligheterna verkar hittills också vara otroligt mycket bättre här i min mening, och jag har ett utsatt mål dit jag ska ta mig.

Jag kommer inte att komma dit imorgon, inte heller nästa månad, det kommer ta tid men det räknar jag med - Rom byggdes inte på en dag ?

Oavsett, det är massa nytt i livet både bra och dåliga saker.

Om jag fortsätter med bloggen som det är tänkt, så är väl tanken att det och lite till kommer att hamna på tapeten här. Men vi får väl se!

Glad midsommar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Av timeless - 3 maj 2013 23:26


Detta blir mitt första blogginlägg via telefonen så se det bara som ett test. Snart sticker jag och Nicole i alla fall till Skottland! Nästa måndag närmare bestämt :-D känns så jäkla kul att hälften kunde vart nog. Skönt med semester men kommer att s...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards