Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Tänkte att jag ska fuska som alla andra ;-)

Av timeless - 16 november 2012 23:25

Japp, det ska jag. Har dålig fantasi så jag tog hjälp av en lista, att skriva med som mall ;-)

Den ser ut såhär:



Dag.01-Om mig
Dag.02-Mina bästa vänner
Dag.03-Mitt bästa minne
Dag.04-Vad jag har i min väska
Dag.05-Mitt rum
Dag.06-Min dag text/bilder
Dag.07-Min första kärlek
Dag.08-Den bästa känslan
Dag.09-Min favorit outfit
Dag.10-Min favorit sak
Dag.11-Vad jag har i min väska
Dag.12-Den här veckan...
Dag.13-Det bästa som hänt mig
Dag.14-Mina drömmar
Dag.15-Det här hade jag på mig idag
Dag.16-Min första kyss
Dag.17-Min favorit dag i veckan
Dag.18-Det ångrar jag mest
Dag.19-Den här månaden...
Dag.20-Dom jag älskar
Dag.21-Det här gör mig fundersam
Dag.22-Det här får mig att må bra
Dag.23-Min familj
Dag.24-Det här får mig att gråta
Dag.25-Min favort film och låt
Dag.26-Mina rädslor
Dag.27-Min favorit plats
Dag.28-Det här saknar jag mest
Dag.29.Mina amitioner

Dag.30-Når jag blir stor


Så med tanke på att det är dag 1. Så tänker jag börja med det! =)


Om mig:

 

Jag är en tjej (öh, nehe?) på 23år som är boende i vackra Göteborg, Sveriges Huvudstad (    ).

Här bor jag tillsammans med min mamma och min pappa, mina 4 hundar och två katter.

Jag arbetar på Willys någonstans i Göteborg ;-)

Är en väldigt glad tjej som skrattar ofta åt allt o ingenting. Kan säkert se väldigt roligt ut med tanke på att jag kan sitta o tänka på något kul o sedan bara skratta rakt ut vilket kan få folk att undra vad jag sysslar med.

Har många utbildningar i ryggsäcken, Djurvård - Undersköterska & Bartender. Bra kombination va? Haha!

Äsch, jag tycker det är bra med en variation när man vill söka arbete istället för att vara fast i ett yrke så att säga.

Djurvård fanns det inga jobb inom när jag ville arbeta efter gymnasiet, så jag jobbade som miljövärd ett tag. Därefter gick jag en distansutbildning till undersköterska med inriktning mot missbruk och beroendevård.

Då jag ville arbeta med missbrukare och man tydligen behövde högre behörighet än vad jag hade så sökte jag ytterligare en utbildning - Bartender. Fan vad jag älskade den utbildningen. BÄSTA utbildningen jag gått och jag ångrar den inte för en sekund.!


Det är ett jobb som jag trivdes med, fick massa erbjudanden - Bl.a på Rumpan bar, Halta Lotta's och Leonardo's i Olskroken. Tyvärr blev det dock aldrig av. Jag arbetar på Willys och trivs där, har fått flera tider och på krogarna där jag blev erbjuden jobb fanns endast timanställning (några få timmar) och ibland om någon blev sjuk. Så jag kände att jag hellre prioriterar Willys, där jag trivs och där jag vet att jag har större chans att få mer tider än där. Så ah, jag sa nej. Vill ju inte bo hemma hela livet. Någon gång kanske jag får fler timmar, alternativt fast arbete där så att jag kan flytta. Fan vad kul det hade vart. Ett eget place - Jag längtar.


Oj, nu gick jag visst från huvudspåret - Om mig =P haha.


Jag, jag älskar djur. Men främst hundar då. Varför jag föll för hundar vet jag inte riktigt. Som barn var jag mer kattmänniska än hund och nu är det då hund som jag främst tycker om. Mitt hundintresse startade med Arne. Han blev min 2006, fastän vi haft hund i familjen hela mitt liv så var Arne min första egna hund. Jag gick en allmänlydnadskurs med honom och hade med honom på äventyr. Han var 5½ månad när han kom till oss, som omplaceringshund. Fan vad jag älskar honom =). Ja, intresset började där. Sedan fortsatte det. Med Kita. Hon kom till mig halvplanerat i Januari 2008 (hon är född 2007). Ojojoj. Här tog jag mig vatten över huvudet. En rottweiler. Hon och jag.. Fy.. Vi har gått igenom en hel del eldprov kan jag säga. Men ack vad vi kämpat. Vi är ett team. Jag var helt förstörd innan hon fyllde ett år och funderade på omplacering. Men jag valde att kämpa. Jag tycker att omplacering är till för de djur som man inte kan hjälpa. Men jag kände att Kita, skulle jag hjälpa. Min själsfrände!. Åh, fy! Vi är inte klara på den vägen ännu, men oj vad vi kommit långt. Bit för bit, drar vi oss sakta framåt. Jag älskar henne.


Efter Kita kom Doris. Hon blev till av en olycka mellan Arne och Kita. Kort o gott så lät jag Kita bli mamma. Trots sina egenheter och trots blandningen. Men jag visste att det inte var fel på Kitas psyke utan det är bl.a jag själv som gjort henne till den hon är. I vilket fall som så kom Doris och hennes tio syskon till världen. Hon skulle flytta egentligen, men hon blev kvar välplanerat av MIG ;-).


Därefter, en kort tid därefter så kom Barbro. Hon köptes i Vissefjärda i Kalmar av min morfar (spontant på semestern). Han var ute efter en tax men såg en annons på Barbro och åkte dit för att kolla och föll för henne. Vips så var han här i Göteborg med henne.

Tyvärr blev morfar en tid därefter väldigt sjuk och vågade inte ha henne kvar då han var rädd att trampa/ramla över henne och skada henne. Så då fick hon flytta hit. Och här har hon stannat. Hon är en del av min morfar, och samtidigt en del av min mormor då hon bär hennes namn. Jag lovade morfar att ta hand om henne, och det gör jag. Så gott jag kan. Min mysflicka. <3.


Det var nog mer om mina hundar än om mig, haha! Men så kan det gå =).


Jag älskar andra saker med. Jag kan sätta mig framför tv:n när det är konståkning och bara sitta o njuta. Jag tycker att det är så vackert att titta på och önskar att jag själv hade kunnat åka så vackert som de gör. Ni andra har fotboll, hockey och basket. Jag har Konståkning.

Annars tycker jag om att fotografera, men jag är kass på det. Lär mig sakta men säkert hur olika funktioner fungerar. Har precis lärt mig lite om ISO och vad hög ISO respektive låg ISO innebär på ett foto. Men håller på att lär mig mer, en dag ska jag ha en systemkamera. Ska bara ha pengar med ;-) Mina kreditköp är numera slut sedan en tid tillbaka då jag bestämt mig för att aldrig mer handla på kredit (vilket jag dumt nog gjorde ganska direkt efter att jag fyllde 18). Men men, numera prioriteras körkortet ;-).

Har fastnat där, övningskör med pappa såklart, men mer än så har det inte blivit än.


Film är också en stor favorit, däribland skräckfilm/serier. Men nu för tiden är det väldigt sällan man hittar några riktigt bra sådana.


Oj, nej jag orkar inte skriva mer i detta inlägg.

Tillägger lite kort:


Jag är en glad tjej, faktiskt. Med glimten i ögat och ett hjärta av guld ;-) haha nu var jag lite för narcistisk tror jag (heter de så? ).


jaja, byebye, ska kika in lite nya American Horror story nu =)

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards