Alla inlägg under april 2011

Av timeless - 16 april 2011 09:05

Ojojoj, har haft fullt upp nu den senaste tiden känner jag! Vart skola, arbete och hundar, väldigt mycket av allt =).

Skolan går bra, sakta men säkert framåt. Har precis läst barnpsykiatri och det var riktigt intressant, nu är nästa tema Missbruk och beroendevård. Så det kommer även de vara väldigt intressant =).

Arbete har det vart en hel del av med, har jobbat ganska så mycket faktiskt både i parken och på Willys, och det har funkat kanon. Jag ville först egentligen inte jobba på Willy´s för jag trodde att det skulle vara tråkigt och stressigt och allmänt jobbigt, men jag gav det en chans. Och trivs som attan! =D. Haha!. Det är roligt, tiden går snabbt, inte så stressigt som jag trodde det skulle vara plus att jag träffar massa olika folk varje dag PLUS att jag faktiskt får en inkomst av det med =D haha!. Så det är ju riktigt bra, för nu blir det att skriva in sig på trafikskolan för att ta ett par "grundlektioner" i körning, och sedan börja övningsköra med pappa =).


Så jag KANSKE har körkort antingen detta år eller nästa, men som sagt, det är ett kanske! Beor ju på hur snabbt jag lär mig =). Och när jag känner mig säker att göra uppkörning =).


Får väl se hur det blir med den biten!


Nej flickor o pojkar, män o kvinnor! Nu ska jag göra något vettigare, så bye bye! =D

Av timeless - 5 april 2011 11:08

Ibland längtar jag fan tillbaka till Irland alltså! Fyfan vad underbart det var där, alla människor var hur trevliga som helst, städerna och landet i helhet var underbart, kroglivet var underbart och det slår Sveriges krogliv med hästlängder. Så trevligt jag hade där, både på krogen och när vi inte var där har jag nog inte haft på mycket länge.

Underbart, och jag vill lätt åka tillbaka dit igen alltså, någon dag så blir det allt en Irlandsresa igen.


Men nästa resa är redan planerad, inte när, men vart. Nästa gång åker vi till Skottland. Och vad jag fick höra av en arbetskollega så ska man åka dit o vara där runt nyår för det är då det händer grejer. Nyår är tydligen mycket stort i Skottland, så det är då man ska vara där, där det händer ;-). Så får väl hoppas att det blir runt nyår man åker dit, kanske inte detta år, men nästa =).


Skolan går bra, får massa beröm hela tiden vilket jag tycker är rejält bra och samtidigt roligt. Jag som inte för en sekund trodde att jag skulle klara att plugga distans har insett att jag gör det, dock segar jag till det till sista sekunden, men jag gillar liksom att läsa ALLT i de böcker jag har, och liksom inte bara vissa delar som har med själva arbetat att göra. Det är också därför det tar lite tid för mig, då jag inte riktar in mig på endast ett kapitel som hör arbetet till, jag läser gärna mer än så för att få mer information och handledning i mitt arbete.


Men när man får så god respons som jag får av lärarna så är det bara underbart =).


Nej, nu ska jag snart sätta mig ner o plugga igen, sedan under tiden jag pluggar har jag lyckats lura min kära mamma att kolla på Twilight, ska bli riktigt intressant att se vad hon tyckte om den ;-)


Soso, byebye, ladies and gentlemens!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards