Alla inlägg under juni 2010

Av timeless - 24 juni 2010 14:45

Hej!

 

Idag ska jag och mina kära pälsbeklädda kärlekar dra oss till B-sjön och träffa min kära fruga Nicole    Vi ska käka go mat och kanske något gottit efter det sedan dra med hundarna bort till sjön o se om de kanske vill ta en bad tur eller något :-)

 

Ska bli görskoj =).

 

Just nu har jag precis kommit in, har vart ute med Rebecca och hennes hundar. Ska snart ut med mina egna och sedan packa våra saker hem till Nicole :-)

 

Men nu orkar jag inte skriva mer :-)

 

Kanske skriver imon :-)

Av timeless - 19 juni 2010 11:57

Vart har solen tagit vägen? Och värmen?.

 

Solen har lyst på oss i några dagar nu, men det har inte direkt vart jättevarmt då det har blåst en hel del. Så man har inte direkt kunnat njuta av värmen ännu och jag undrar när man egentligen ska kunna få göra det?

 

Jag hoppas det blir snart, för jag vill åka och bada och sola, dra till havet och bara njuta på stranden med ljuv musik i öronen och bara ta det lugnt. Jag vill ta hundarna till någon sjö så de får bada, låta Arne använda sin nya flytväst som jag fick av våran granne (tack så mycket =) ) den var välbehövlig kan jag lätt säga när man har en hund som inte inser hur långt man ska simma o inte för att slippa bli trött.

 

Så nu kan han simma mycket med flytvästen på utan att jag behöver oroa mig för att lillen ska drunkna =).

 

Jag hoppas att denna sommaren bjuder på många härliga minnen och många fina stunder med vänner och familj =).

 

Men vi får väl se, bara solen kommer tillbaka så man blir sådär ruskigt glad =D.

 

Idag är det ju dagen då Kronprinsessan Viktoria gifter sig med sin Daniel Westling. Roligt för dem, men jag tycker att det är ruskigt irriterande att det enda man fått höra nu de senaste veckorna både i tidningar, tv och på stan är om deras bröllop. Herregud, give them some privacy!.

 

Det kommer säkerligen skrivas om detta i ytterligare minst en månad efter bröllopet och det kommer bli rejält tröttsamt. Jag är glad för deras skull, självklart. Men deras liv är inte så intressant för mig att jag vill läsa om dem eller höra om dem i flera månader.

 

Men det är väl nyhetstorka i vanlig ordning både hos tidningar och media och det är väl därför de riktar in sig mer på detta än på något annat då de inte har något annat att skriva om.

 

Jag kan säga att jag är ganska trött på all denna publicitet kring bröllopet men jag ska ändå sätta på tv:n 15:45 för att kolla de sista minuterna på bröllopet innan de kl.15:49 säger Ja till varann i kyrkan. Jag måste iaf se vigseln =).

 

Men men, nu blir det ett glas cola för min del och lite go härlig musik!

 

Puss på skinkan!!

Av timeless - 18 juni 2010 23:27

Det är precis vad jag säger. Jag har ingen aning om vad jag egentligen vill med mitt liv.

 

Det jag vet är att jag vill börja jobba, så att jag kan flytta hemifrån till en egen lya, vilket inte går just nu då jag inte har ett jobb att tjäna in kulor på.

Jag har sökt in till en svetsutbildning i Kortedala, men är ändå inte riktigt 100 på att jag vill gå den ändå. Just nu går jag på ett program i Hammarkullen som heter Triss.

Har många fina vänner där och jag trivs som fisken i vattnet, lärarna är hur goa som helst och man har liksom alltid kul där.

 

Så jag funderar på om jag inte istället ska fortsätta där iaf tills jag får ett jobb, jag söker ju hela tiden så snart borde man ju få något napp i alla fall.

Men svetsutbildningen är jag dock inte riktigt säker på, jag får svar efter midsommar om jag kommer in eller ej så får jag väl besluta mig därifrån om det är något jag vill eller ej.

 

Men det känns mer som att det lutar åt att vara kvar i Triss-programmet en tid till då jag trivs så bra där. Vill inte göra ett val jag sedan ångrar.

 

Jag har klippt mig igen förresten, kort denna gången igen men har tyvärr ingen fungerande Kamera så jag kan lägga in bilder. Men har däremot en påväg, en Samsung ST60. Har kollat lite på kameror och drömmen är ju en Systemkamera (En Nikon D5000) men just nu känns det som att jag får bli lite mer haj på själva systemet och funktioner m.m innan jag införskaffar en sådan. Jag är ju faktiskt amatör fotograf   

 

Så jag tyckte att denna kameran fungerar perfa så länge.

 

Men jag kan ju lägga in en bild på vilken frisyr jag bad frisören att gå efter, men kan säga att min friss inte ser ut sån mitt är betydligt kortare. Haha =).

 

Nej, nu blir det bedtime, är trött som den stackars strandade valen i Danmark!

   

Detta är bilden jag bad frisören att gå efter, men min frisyr är betydligt kortare än så.

 

Godnight yall!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards