Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Har inget vettigt att säga.

Av timeless - 22 september 2012 21:15

Har inget vettigt att skriva, som vanligt   

Men kände helt enkelt för att skriva ner några rader eller fler. Får väl se hur mycket det blir när jag är klar =).


Kan ju börja med något som gjorde mig väldigt glad i veckan. Jobbet ringde mig och frågade om jag skulle vilja ha fasta tider, helgpass varannan helg. Självklart svarade jag Ja! Så otroligt kul att jag fick det och det är en bra början. Jag skulle så gärna vilja ha fast arbete och förhoppningsvis är detta en början, kanske får jag det längre fram, eller åtminstone mer tider =). Vem vet? Inte jag i alla fall =D haha!


Kan också meddela att jag brukar få beröm av kunderna. Senast var igår. En kvinna som var i min kassa kom fram jätteglad och sa: Världsrekord! Du borde få ett fång med blommor. Jag frågade varför detta och skrattade lite varpå kvinnan utbrister: Jag har handlat här i flera år och du var då den snabbaste kassörskan på länge! Egentligen borde du få blomman jag köpt nu men den ska jag ge bort tyvärr, men du förtjänar en blomma, verkligen!


Snacka om att man blir glad då =D.

Har också fått höra från andra kunder att jag är snabb, att det är kul att se en glad kassörska och att jag är trevlig =) Så sånt är riktigt kul att höra tycker jag =).


En annan nyhet är att Barbro ska ha valpar. En planerad kull med en underbart vacker chihuahua som är ögonlyst U.a och patella fri =). Barbro är dock ännu inte kollad för sådant. Varför kan jag inte riktigt svara på då jag inte har ett bra svar på det. Det var tänkt att göras innan en eventuell parning men det blev helt enkelt inte så tyvärr. Dock så tror jag inte att det är några fel på hennes knäskålar i alla fall, för när vi var o vaccinerade vovvarna i vintras så kollade veterinären igenom hela henne o då även knäskålar med gjorde inga anmärkningar där. Jag har heller inte känt något ovanligt på knäskålarna. Det räknas visserligen inte som en patella-undersökning, men om det hade vart något så hade ju vet sagt det. =).


Hon är nu i v 6 och är smällfet, stor som en ballong. Så frågan är vad som döljer sig därinne. Har också ringt innan parningen till försäkringsbolaget för att kolla så att de täcker ett eventuellt kejsarsnitt om det behövs vilket de gör säger de. Men endast OM hon absolut inte kan få fram valparna själv. Jag hoppas det ska gå bra med tanke på att hennes mamma var självvalpande, men vi får ju se =). Ska också se till att ha nummer till jourhavande veterinär så man har det när det närmar sig, vill ju ha kontakt med Västra men de har inte öppet dygnet runt så det kommer väl bli Blå Stjärnan då, som jag inte alls gillar pga olika anledningar. Men för Babsans skull så skiter jag i det, är det bara dom som har öppet så får de bli där om det skulle ske på kvällen.

Får se helt enkelt.


Hmm. Vad mer?


Njae, jag vet inte riktigt. Imon ska jag i alla fall jobba, så snart ska man ut med vovvarna o sen gå o lägga mig så man kommer upp imorgon.


Godnatt!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards