Alla inlägg under februari 2012

Av timeless - 19 februari 2012 12:12

Har inte bloggat på ett tag nu, kan ju bero på att jag haft mycket att göra, både i skolan och hemma.

Skolan går skitbra, det är verkligen riktigt kul och man har träffat så många fina människor även om en del av dem kan gå en på nerverna ;-). Men de jag umgås med är störtsköna och helt klart härliga människor.


Vi har haft riktigt skoj på lektionerna ihop och de lektioner jag älskar mest är självklart bartekniks lektionerna, det är praktiska lektioner i barteknik vilket innebär att vi först går igenom olika drinkar och dess innehåll (teoretiskt) och sedan ska vi blanda dessa själva, ibland på tid, ibland inte.

Men de lektionerna är rejält jävla roliga, man blir en aning stressad, en gnutta förvirrad och frustrerad, men när man lyckats med drinkarna så är man stolt över sig själv. Jag är det i alla fall. Brukar fota drinkarna med, mest för skojs skull, men främst de "färglada" drinkarna som ser snygga ut =P Jag menar, hur kul är det att lägga ut en bild på en Dry martini? eller på en Margarita? Det om något, är nog två utseendemässigt tråkiga drinkar.


Men det går i alla fall bra för mig, jag har alltid tidigare vart ett ig/g-barn just för att jag inte haft motivation/ork att kämpa för ett högre betyg. Detta gör jag nu, och har fått VG:n o MVG:n på en hel del prov. Ett av ämnena är redan betygsatta och det är Servering A där jag fick VG, egentligen "VG+" om man ska vara extra petig.

Så ja, det går bra nu. Att bartendra verkar vara riktigt skoj, och nu i vecka nio så är det ju praktik i bar som gäller. Återstår ju att se vad man tycker om det, men det verkar rejält skoj i alla fall =). Och hoppas att det blir så skoj som det verkar också.


Hundarna här hemma mår bra, de är en aningen dampiga men annars mår de prima skinka.

Kita har blivit något lugnare på "äldre" dar, Arne har blivit en surmulen lekfarbror, Barbro har blivit en kombattant som tror att hon är den som ger order till sin flock o att de ska lyda hennes minsta vink, Doris är en damptossig hund, med hjärnan på fel ställe. Hon vet inte riktigt vart hon hör hemma, och beter sig ibland mänskligt (härmar människogester) vilket jag tror att hon fått från sin far som ännu inte insett att han är en hund o inte en katt, kanin, hare eller vad han nu tror att han är för något =P.


Nej, nu ska jag logga ut. Ska kolla på Grey's Anatomi!. Peace out!      

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards