Alla inlägg under maj 2011

Av timeless - 17 maj 2011 21:01

Fyfan vad allt går bra nu, både med jobb, plugg och med hundar =)


Plugget går framåt snabbare än förväntat och om jag ska vara ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle komma såhär långt, speciellt inte då det är distans. Men tydligen så är det en studeringsplan som passar mig som handen i handsken vilket är bra att veta!


Jobbet går också skitbra, både i parken och på willys! Trivs som fisken i vattnet på båda jobben och det är verkligen kul att jobba där!


Hundarna går det också framåt med, Doris är VÄLDIGT signalkänslig har jag märkt, använder sig mycket av sitt eget kroppsspråk och läser av mig väldigt lätt också. Om jag är på dåligt humör så är hon lugn och försiktig med mig för att jag inte ska slita av mig håret, är jag ledsen så myser och gosar hon som fan, är jag glad och positiv så är hon världens busigaste och hon är väldigt lätt o ha att göra med. Säger jag NEJ till henne så vet hon vad jag menar, ibland behöver jag inte ens säga nej verbalt utan det räcker med att jag använder mig av kroppsspråket så förstår hon och det är underbart, för en så lättlärd hund med sådan underbar tankeförmåga har jag aldrig haft eller mött  


Arne och Kita går det också framåt med och ÄNTLIGEN har jag hittat mig en hundinstruktör som verkar kunna sitt som kan hjälpa mig med Kita! Och får jag den hjälp jag behöver så lär vi få ett underbart liv ihop med en hund som inte är så osäker som hon är, och det är något som ger mig hopp för framtiden när det gäller min älskade vän!

Och nej, hon har inte dåligt psyke, men pga en matte som uppfostrat henne fel (alltså jag) så har hon blivit den hund hon är idag. Jag vet att det är mig det hänger på, för när en del andra hanterat henne så är hon en helt annan hund, så det är jag som måste bli en resurs för min hund så att hon litar på mig och känner trygghet igen. Underbara hund!  


Ska på liseberg snart med frugan och några andra, ska bli lajbans! Ska ge mig fan på att åka den nya Atmosfear! =D Fan vad kul de kommer bli! =D.


Men men, nu ska jag nörda lite mer, sedan glo på tv och en sista runda med pälsbollarna. Sen ska vi sova!


Så godnatt i förskott! =P

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards