Alla inlägg under januari 2011

Av timeless - 31 januari 2011 19:53

Haha! Jag skrattar bara jag tänker på det och får upp ett stort leende på läpparna =)

 

I Fredags så var jag ute på krogen med min fru Nicole, vi var på rockbaren. Först "förfestade" vi lite hemma hos frugan för att sedan vandra vidare till rockbaren.

Kan ju lätt säga att så kul jag hade den kvällen har jag nog fan inte haft på länge alltså =). Så är grymt nöjd med den kvällen faktiskt. Träffade en massa trevligt folk och hade det allmänt skoj, dock blev man en aning rund under fötterna så vart jag avslutade min kväll ska jag nog låta vara osagt ;-) Men det var det värt, med tanke på hur skoj jag hade det =).


Dock så var det en sak som störde mig rejält, och det var den rejält uppkäftiga vakten. Det fanns 2 och dena ena var hur go o trevlig o rolig som helst, medans den ena var rent av uppkäftig och kaxig och verkade tro att han kan betee sig hur som helst bara för att han är vakt. Men han har väl inte fått sig något på länge så han var grinig för det eller något, för så som han betedde sig mot mig gör fan inte en normalt funtad människa.


Visst jag var full, men inte så fucking full att jag inte visste vart jag var eller med vilka eller vad jag hette. Idiot rent ut sagt. En av gångerna som jag o frugan var ute o rökte så blängde han först snett på mig, sedan när vi skulle in så släppte han förbi Nicole och stannade mig med repet o frågade: Jaha, oh hur står det till här då?

Jag svarade, jotack bara bra tack. Han frågade: Jaha, oh hur mycket har du druckit ikväll då?..!

Jag- Hmm, ja öh.. Nicole hur myckt har jag druckit? 2-3 cider kanske? (visserligen där, hade druckit mer innan men det hade inte han med att göra).

Han: Jahaja, jasså. Ja det blir nog bra (med uppkäftig attityd). Lyfte på repet o släppte in mig.


Senare under kvällen så skulle vi ut o röka igen, o jag som aldrig direkt brukar hänga på krogen hade med mig ciderflaskan i handen (vilket man givetvis inte får ha med sig ut, men det tänkte ju inte jag på) och så när jag o Nicole kommer utanför dörren så vad gör idioten då? Jo han knuffar mig med båda händerna på mina axlar och skriker: IN MED FLASKAN FATTARU!!!??.


Jag svarade: Ja, oj. Javisst ja. Jag går in med den nu då. Och precis när jag är påväg att vända mig (hade folk i ryggen o det var trångt, inte lätt att vända sig då), så kommer han igen o knuffar till mig o gapar igen: FATTARU!! TA IN FLASKAN SÄGER JAG!! GÅ IN NU FÖR FAN!.. Jag blev helt paff o tänkte massa fula saker som jag inte tänker skriva här, men allvarligt talat, vad fan var hans problem egentligen?


Blev skit irriterad, visst jag kan förstå om JAG hade vart uppkäftig eller stökig, men det var jag verkligen inte, hade inte gjort ett piss, inte ens vart uppkäftig mot varken han eller någon annan utan hade bara rejält trevligt och skrattade och pratade med folk. Inget annat, o så kör han den kaxiga attityden. Nej usch o fy för sådana, men sån tur är så förstörde han i alla fall inte kvällen. Jag hade jättekul trots att det fanns en F*tta! till vakt där den kvällen.


Och hoppas få göra om det snart igen, dock inte avsluta kvällen på samma sätt, men lika kul hoppas jag på minst! =).


Oh vet ni vad? Imorgon är det Februari, sedan fyller jag år om ett par dagar, sedan är februari slut rätt fort då månaden är kort, sedan är det mars o då fan bär det iväg till Irland! Fan vad underbart det ska bli, att åka dit med min fru! Underbart! Alltid velat åka till "The green Island" =). Hoppas på underbart väder, underbara händelser och upplevelser samt en underbar resa =). Nepp, nu ska snart alla pälsbeklädda få gå ut på sina sista nattrundor för dagen. vi ska upp rätt så tidigt imon =).


Puss puss

Av timeless - 27 januari 2011 14:26

Sitter just nu hos min syster i Sjövik och passar hennes barn tillsammans med mina hundar och deras son Hugo. Hundarna sover just nu efter massa bus o lek o lite hjärnträning, Max kollar på Landet för längesedan på Tv och Julia "leker" Mcdonalds "drive-in-receptionist" =). Haha, rätt kul ändå att hon leker just det av alla lekar, kanske börjar jobba där när hon blir stor? =P.


Nej men det ser lite gulligt ut när hon står i sitt rum med ett par hörlurar med microfon o pratar i microfonen : Vad får det lov att vara?... Jaha, okej. alldeles strax. Mmm. 40kr då tack! =) Haha! Gullunge =).


Hmm, ja vad ska jag säga. Idag kommer frugan min bort till mig och i vanlig ordning så ska vi käka pizza, godis och antagligen se en film? Haha, som vi brukar göra =).


Hon har även frågat om jag vill gå ut i helgen, så får se hur jag gör ;-) kanske kanske inte ;-P Haha. Får se =).  Hade ju vart kul, men är lite "halvnojig" för nytt folk som sagt , även fast jag tycker att det är riktigt kul med nytt folk så blir jag ändå nervös i början, men vem är inte det liksom?.


Min syster kommer hem lite senare, hon är i skolan nu och ska köra hem mig och hundarna sedan för frugan ska ju komma till mig =).


men men, just nu så längtar jag faktiskt till Irlands resan blir av, och efter det är det inte långt kvar till sommaren! Underbart!


Åh! Jag glömde berätta, jag köpte en jättefin smaragdgrön klänning på halens som jag ska ha på mig när vi är i Irland, på S:t Patricksday, samt ett par skitsnygga skor från Cellbes. Ursnygga och klänningen satt snyggare än förväntat ;-) Bild kommer upp senare =).


Men skitsnygg är den iaf =).


nej, nu ska jag umgås med "the children" så bye bye suckers ! ;-)

Av timeless - 23 januari 2011 18:41

Så jävla underbart! Nu är det bara 49 dagar kvar tills jag och frugan min reser en vecka till Irland! Jag längtar ihjäl mig!


Enda "problemet´" är att jag vill ha ny musik i min Mp3 att lyssna på, på planet men får ju inte tag i enskilda låtar. Tidigare har det liksom räckt med att "ja, men den låten vill jag ha" söka, ladda, och ladda in i Mp3:n men nej, nu finns det inget bra sådant program längre så nu måste man ta hela skivor istället =/. Och om man ska köpa enskilda låtar blir det fan svindyrt, synd att man inte kan föra över sin spotifylista till Mp3:n =(.


Så jag får väl ladda in ett par bra skivor istället, lär aldrig hitta just de låtarna jag är ute efter ändå =/.


Lurade förresten min fru förut!! =D.


Ringde upp henne och pratade lite om massa o så, sedan kom vi in på Irlands resan.


Jag - Du Nicole?....

Nicole- Ja?

Jag - Jag har en DÅLIG nyhet =/.

Nicole- Jasså? Vaddå för något???

Jag- Jo, det är såhär... Vi måste tyvärr skjuta fram Irlands resan lite =(

Nicole- ???????!!!!!!!!....................... *lång tystnad*

Jag - 1 -0 !!!!!! =D Hahahahahah!!

Nicole- Din jävel! Näee, fyfan vad rädd jag blev där!!!


Haha, lägg märke till ordet "rädd" =P Haha, skrämde henne nog ganska rejält ;-).


Nej, nog om det nu =P.


Nu har jag faktiskt en STOR önskan, som jag faktiskt, inte för att vara elak, hoppas på att det ska inträffa. Vilket jag tror kommer inträffa också om jag ska vara ärlig. Men man vet aldrig, jag HOPPAS att det blir som jag önskar! Faktiskt, det skulle göra mig så mycket gladare, även fast jag redan är glad ;-).

Men men, det är inte säkert, men jag vet att skulle det hända, så blir det precis som jag vill, så jag håller tummarna! =)


Jaja, nu ska jag nörda lite mer!! Puss puss

Av timeless - 22 januari 2011 15:08

Mitt liv är helt underbart! Även fast det kanske inte händer särskilt mycket i mitt liv, så händer det mycket i andras   Haha! Skojar bara! =). Nej men allt känns på topp faktiskt, mitt liv är på topp och jag är go o gla! .


Detta året kommer det hända massa roligt, först är det lite "födelsedags-firande" med flickorna, förfest hos Nicole, och sedan utgång! Nu kan jag ju faktiskt komma in typ överallt då jag har giltigt ID ;-). Sen i Mars så åker jag och frugan min till Irland a.k.a "The green Island" där vi ska stanna en vecka och b.la "Fira" S:t Patrick´s day ! =). Hoppas det blir underbart, men kan ju inte bli annat med min underbara fru! =).


Sen ska jag även boka in mig på ett par körkortslektioner, men syntest ska jag göra i veckan och skicka in så jag kan få mitt "lämp", sedan måste jag och pappa också gå en "handledarkurs" - risk 2:an (tror jag den heter?) så att jag får övningsköra med pappa. Sedan hoppas jag att det går bra, att jag lär mig fort och klarar teorin så jag kan göra uppkörning, och sen bannemig, då jävlar får ni se upp på vägarna ;-)!. Nästa sommar, om jag har körkort, ja då fan ska jag åka till massa olika ställen. OM jag har körkort, kanske bila någonstans? =).


Äh! Får se helt enkelt, jag kanske bor i Irland då, vem vet ;-P haha. Skolan börjar ju snart med, och det bästa med att plugga distans är fan att jag kan resa och göra vad jag vill, för jag kan ju göra alla mina uppgifter vart jag än befinner mig ;-) Så även om jag är i Irland en vecka, så kan jag om jag vill, plugga där ;-) Haha.. Underbart! Distans är bäst helt enkelt =D.


Nej, flickor och pojkar, nu ska jag städa lite mer, sen tror jag att valparna ska få sig en promenad, och sedan mina älsklingar, Arne och Kita!   


Av timeless - 20 januari 2011 22:27

Resan till Irland med min kära fruga är nu bokad och betald, vi ska vara i underbara Dublin i en vecka på ett jättefint 4 stjärnigt hotell (Spahotell) med massage, spabehandlingar, bad osv =).


Underbart är nog det minsta man kan säga =) Den 13:e mars åker vi, på morgonen kl 07:40 från Landvetter så vi åker väl hemifrån runt 5 eller något skulle jag tro =P Sedan är vi i Dublin runt 12 =).


Underbart, fan vad skoj det ska bli! Längtar som fan!


Har idag också haft mig ett snack med CSN om mitt studiestöd, pratade med en jättetrevlig kvinna som förstod mig på pricken, och fixade till så allt blev rätt =). Underbart! Så nu kan man "leva livet" lite extra denna termin =).


Ska även boka in ett par körlektioner, måste dock fixa mitt "lämp" först, så jag får köra =).


Mitt pass hämtade jag ut igår, jag valde ett pass just för att jag ska ut och resa men visste inte att jag kunde ha tagit ett mindre klumpigare alternativ som det nya ID-kortet som även gäller som resehandling, men men, nu tog jag ett pass, nästa gång vet jag vad som gäller. Om 5år då!! ;-) Haha..


Jaja, nu ska jag kolla på Predators 1 med pälsbollarna!! =)

Av timeless - 9 januari 2011 16:49

Jag har nu börjat med att "klicka-in" Doris. Hon är allt av en valp som jag vill ha, perfekt psyke, jättevacker, orädd, framåt, busig och lättränad. Men då jag inte fick behålla henne själv, så får givetvis min bror ta hand om henne =). Hon flyttar som det ser ut nu, i April. Och till dess har hon nog lärt sig grunderna som Stanna, sitt, ligg, hit, fot osv =).


Hon fattade klickern på noll-komma-nix, började igår eftermiddag med att klicka in henne.

Godis-klick-godis-klick-godis-klick osv =). Sen efter det träningspasset väntade jag in ett sättande, klickade och gav godis. Sedan väntade jag in ett liggande som jag iofs visade med handen som höll i godisen genom att visa godiset och ta ner handen på golvet, vilket resulterade i att hon lade sig ner. Klick-godis-BRA!!!-Lek.


Underbara hund, hon är så lättlärd att hälften kunde vart nog, och har nog det bästa psyket jag sett hos en valp. Hon är rena rama motsatsen till sin mor som valp. Kita var lite mesig av sig, hon älskade hundar och människor men så fort en större hund än henne själv ville leka så skrek hon i högan sky.


Vi har t.ex en Irländsk varghund som bor här i området som är hur snäll som helst, och när Kita var valp och träffade honom för första gången så skrek/pep hon först av rädsla men den snälla Herkules lade sig ner så han var ungefär i samma höjd som Kita och hon vågade sig fram för att nosa. Men minsta lilla rörelse så hoppade hon till o pep. Haha, min gullunge!.


Doris är det andra puckar med, hon är rätt fram, hälsar gärna genom att nosa igenom, sedan börjar hon leka med den andra hunden. Piper inte, tjuter inte, studsar inte iväg.


Kita älskade hundar när hon var mindre, innan anfallen från de hundar som attackerat, men var ju något mesig.

Doris är raka motsatsen och det som är "bra" med det som hänt Kita och med allt jag gjort fel med henne, är att jag vet vad jag ska och inte ska göra med Doris under den tid hon bor hos mig.


Hon får bara hälsa på de hundar som jag vet med säkerhet är snälla hundar, eller där jag litar på ägaren till 280%, människor får hon gärna hälsa på så mycket som möjligt men hon får dock inte alltid hälsa på människor och andra hundar. Hon ska även veta att det är ok när JAG säger det, inte när hon vill det. För det kan eskalera till att hon kan bli tvärförbannad om hon inte får det, och istället börja göra utfall mot hund o människa.


Nej, jag hoppas och vill att Doris med sitt underbara psyke och personlighet blir en sådan hund som jag alltid velat ha, som man kan ha med sig överallt, är lättränad och snäll, lekfull och busig. Och det verkar hittils som att hon fått dessa egenskaper.


Doris har fått sin mammas storlek, hon väger nu vid 4 månaders ålder lika mycket som hennes mamma vägde vid 6 månaders ålder (23,5kg) och hon är perfekt musklad och vältrimmad i kroppen, hon har fått sin pappas lugna sätt och sin mammas busiga humör. Hon har fått sin lättillgänglighet från både föräldrarna och sin "will to please" från bägge också.


Det verkar som att "Doran" fått alla de bästa egenskaperna från föräldrarna och det är riktigt bra =).


Det enda "tråkiga" är ju att hon kommer ju att flytta. Min drömhund kommer att flytta. Men jag är väldigt glad över att hon stannar inom familjen, och hon kommer få vara med på en massa härliga äventyr med min bror. Hon kommer att få vara med på hans jobb om dagarna, och han ska gå kurser med henne. Sedan ska jag ta med mig mina hundar upp till honom några gånger i månaden och hälsa på, så jag kommer ju få hälsa på henne mycket och jag har daglig kontakt med brorsan. Så även om Doris inte kommer att förbli min hund, så kommer hon att stanna kvar i familjen och jag har den underbara möjligheten att få träffa henne hela livet ut, (hennes alltså) precis som med Leeory, Hugo och Tanya som jag i alla fall träffar väldigt ofta.


Men men, jag ska göra det bästa av den tiden som Doris bor hos mig för att hon ska bli allt som Kita inte blev. Jag vet om de misstag jag gjorde med Kita och med Doris kommer jag inte göra om de misstagen.


Övning ger färdighet som sagt, och vad jag hört och själv lärt mig så är den första hunden alltid "försökshunden". Man gör en hel del misstag med sin första hund (Kita är min första egna, som JAG uppfostrat från 9v ålder, vilket jag inte hade möjligheten att göra med Arne) och i och med de misstagen så lär man sig oftast till nästa hund, hur man ska och inte ska göra med den.


Jag har lärt mig så oerhört mycket av att ha Kita, både nackdelar och fördelar, och tack vare det så vet jag nu ganska bra vad nästa hund ska utsättas för och inte.


Nej nu handlade hela detta inlägg typ om Doris bara, haha!!


Men men, nu orkar jag inte blogga mer. Kanske kommer sen =)


Puss på skinkan.

Av timeless - 6 januari 2011 20:09

Det känns som att detta år kommer att bli mitt händelseår! Ett underbart år med mycket roligt som kommer att hända.


Först ska jag och Nicole till Irland i en vecka, till Dublin. Vi har redan hittat ett underbart mysigt hotell och kollat vad som finns i närheten av hotellet och vad det finns för "sevärdheter" runt om. Dublins Zoo och Guiness (öl) tillverkningslokaler ligger i närheten, kanske beger vi oss dit =) Men vi ska i alla fall hitta oss någon go irländsk pub med go musik och dricka gott o bara ha det trevligt =). Sedan hitta på massa andra roliga saker =).


Sen blir det , som det ser om som nu,även potatisfestivalen i Alingsås till sommaren och det ska bli riktigt skoj då det var så längesedan jag var där =).


Sen ska jag, då jag faktiskt kommer att ha ett giltligt leg, ta mig ut till krogen lite mer med mina vänner och ha skoj istället för att bara sitta hemma och inte göra något, men giltligt leg kommer jag ju in överallt i alla fall. Mitt gamla gick ju ut i Maj 2010 och då är det bara de "snälla" vakterna som släpper in en =P Haha.


Sedan till sommaren, när jag faktiskt orkar vara ute oftare och längre stunder så ska jag fanimig ta tag i Kita´s träning ordentligt. Jag har lärt mig en hel del som jag har på lager, och använt mig av en del nu i vinter men då det är så kyligt och mina händer blir stela som jag vet inte vad (tror det är reumatism eller något, mina händer sväller lite, skelettet "stelnar" och det gör ont emellan alla leder/kotor i händerna) så är det inte alltid lätt att finna den viljan/orken att gå ut med henne enskilt längre rundor.


Men det som jag märkt när jag väl går enskilda rundor med henne är att hon är SÅ mycket enklare att få kontakt med när Arne inte är med, och hon lyssnar bättre, hon fungerar bättre vid hundmöten och allt. UTAN den lilla råtthunden Arne ;-).


Men han behöver med träning, så det som egentligen skulle behövas är att lägga en helvetes massa tid på dessa 2 ENSKILT, för att få dem att funka ihop också och att inte stissa upp varann. Jag VET att om jag bara går ut med dem enskilt, tränar dem och inte låter de 2 gå ihop förrän de funkar perfekt själva, så kommer det bli så mycket enklare. Men jag har väl inte riktigt funnit motivationen till det. Men jag ska finna den. Vill ju att mina hundar, mina bästa vänner, ska må bra och då måste JAG kämpa för att få dem att må bra. Vilket jag också ska göra! Promenaderna blir ju så mycket trevligare om man inte har rabiata hundar som blir heltokiga så fort de ser en annan hund.


Och Kita´s "problem" med främmande människor. Ja det funkar ju, för hon har blivit grymt mycket bättre med det. Men då hon blivit skrämd på många olika sätt som valp, så sitter det ju kvar sedan långt tillbaka i hennes sinne. Men hon är mycket bättre än tidigare, men på något konstigt vänster så gillar hon INTE människor som går fort och "hårt/bestämt" framåt och heller inte folk som springer. Men hon är visserligen mycket enklare att "ta ner på jorden" nu än vad hon vart tidigare.


Jaja, jag längtar till sommaren, då jag ska gå en jävla massa promenader med älsklingarna och hitta på en massa roliga saker.


Alice har ju förresten flyttat igen, som jag skrivit i tidigare inlägg. Hon bor numera hos en man i Kungälv där jag verkligen hoppas att hon får stanna kvar. De verkar trivas ihop, och jag hoppas innerligt att hon får stanna där nu och inte behöver flytta runt =).

Och säger bara Tack till Maria som håller mig uppdaterad!


Nej, flickor och pojkar, män o kvinnor. Nu ska jag packa ihop mina och hundarnas saker. Vi ska bege oss till Sjövik =)


Solong! 

Av timeless - 2 januari 2011 13:27

2011 är året!


Idag är det den 2:a januari, och detta år kommer säkerligen att bli bättre än det förra =).


By the way, imorgon så fyller de underbaraste valparna 4 månader! =D Tiden går verkligen fort!

Jag berättar lite kort o gott om dem här snabbt:


Hugo bor fortfarande kvar hos min syster, likaså som Leeroy som bor hos min bror.

Ambra bor också kvar hos sin ägare Jessica o hennes bror, Tanya bor kvar hos min granne Lena, Kaxa bor kvar hos Inge i Öckerö, Moa bor kvar hos Lina och Kenny på Marstrand, Doris är kvar här tills min bror får sin egna lägenhet, Tyra bor inte längre kvar hos Jeanette och Robert, bor numera i Landala hos en tjej med en labradorhane, Alice bor inte längre kvar hos sin nya ägare Maria utan fick istället flytta vidare till en annan (hennes 3:e hem) och det är inte säkert att hon får stanna där heller. Hennes framtid är oviss, och jag är ruskigt förbannad på mig själv att jag sålde henne till dem första ägarna i Vara. Det kändes bra, men det var det inte. Och då jag inte har möjligheten att ta tillbaka henne så kommer väl hon tyvärr få flytta runt till 180 hem innan hon fyller 1 år, om hon ens får fylla 1   .. Jag hade för fan tagit hem henne direkt, med öppna armar om jag hade fått för mina föräldrar, men nej. Det får jag tyvärr inte. Så nu kommer min älskade lilla Alice få flytta runt =(...

Tazzla bor kvar hos Maria och hennes familj i Olofstorp, och där verkar de trivas bra ihop.


Men men, jag är i alla fall glad att de flesta valparna får jag fortfarande träffa, och jag har kontakt med alla nu utom de nya som äger Alice och Tyra. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de får stanna kvar i sina nuvarande hem. Det är inte snällt att låta en valp flytta runt till en massa olika hem, speciellt inte i sådan ung ålder, det skapar en otrygg hund som inte kommer känna sig trygg då "flocken" hela tiden blir ny och valpen inte hinner vänja sig vid den nya innan den får flytta igen.


Nä fy. Jag ska aldrig mer föda upp valpar. Aldrig...


__________________________________________


Det var det, inlägget skulle inte handla om det, utan om mer "roliga" saker som ska hända detta året =).


Jag gör en liten lista för att berätta kort ;-)


* Resa till Irland, med Nicole under St: patricksday veckan =)

* Åka och besöka min bror, samt gå till Kolmården och hälsa på vargarna igen

* Plugga gärnet och försöka få VG/MVG i kurserna denna termin

* Tatuera mig igen?

 Detta var kort och gott vad jag ska göra detta år, men det kommer ju givetvis bli mer som tillkommer =) Får bara se vad det blir =D.


Jaja, nu ska jag gosa med Leeroy som är här på besök, och Doris som bor kvar här och deras parents. Ska även lägga in "valpfiltarna" i tvättmaskinen. De stinker....


Ciao!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards