Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

2011, here I come!

Av timeless - 6 januari 2011 20:09

Det känns som att detta år kommer att bli mitt händelseår! Ett underbart år med mycket roligt som kommer att hända.


Först ska jag och Nicole till Irland i en vecka, till Dublin. Vi har redan hittat ett underbart mysigt hotell och kollat vad som finns i närheten av hotellet och vad det finns för "sevärdheter" runt om. Dublins Zoo och Guiness (öl) tillverkningslokaler ligger i närheten, kanske beger vi oss dit =) Men vi ska i alla fall hitta oss någon go irländsk pub med go musik och dricka gott o bara ha det trevligt =). Sedan hitta på massa andra roliga saker =).


Sen blir det , som det ser om som nu,även potatisfestivalen i Alingsås till sommaren och det ska bli riktigt skoj då det var så längesedan jag var där =).


Sen ska jag, då jag faktiskt kommer att ha ett giltligt leg, ta mig ut till krogen lite mer med mina vänner och ha skoj istället för att bara sitta hemma och inte göra något, men giltligt leg kommer jag ju in överallt i alla fall. Mitt gamla gick ju ut i Maj 2010 och då är det bara de "snälla" vakterna som släpper in en =P Haha.


Sedan till sommaren, när jag faktiskt orkar vara ute oftare och längre stunder så ska jag fanimig ta tag i Kita´s träning ordentligt. Jag har lärt mig en hel del som jag har på lager, och använt mig av en del nu i vinter men då det är så kyligt och mina händer blir stela som jag vet inte vad (tror det är reumatism eller något, mina händer sväller lite, skelettet "stelnar" och det gör ont emellan alla leder/kotor i händerna) så är det inte alltid lätt att finna den viljan/orken att gå ut med henne enskilt längre rundor.


Men det som jag märkt när jag väl går enskilda rundor med henne är att hon är SÅ mycket enklare att få kontakt med när Arne inte är med, och hon lyssnar bättre, hon fungerar bättre vid hundmöten och allt. UTAN den lilla råtthunden Arne ;-).


Men han behöver med träning, så det som egentligen skulle behövas är att lägga en helvetes massa tid på dessa 2 ENSKILT, för att få dem att funka ihop också och att inte stissa upp varann. Jag VET att om jag bara går ut med dem enskilt, tränar dem och inte låter de 2 gå ihop förrän de funkar perfekt själva, så kommer det bli så mycket enklare. Men jag har väl inte riktigt funnit motivationen till det. Men jag ska finna den. Vill ju att mina hundar, mina bästa vänner, ska må bra och då måste JAG kämpa för att få dem att må bra. Vilket jag också ska göra! Promenaderna blir ju så mycket trevligare om man inte har rabiata hundar som blir heltokiga så fort de ser en annan hund.


Och Kita´s "problem" med främmande människor. Ja det funkar ju, för hon har blivit grymt mycket bättre med det. Men då hon blivit skrämd på många olika sätt som valp, så sitter det ju kvar sedan långt tillbaka i hennes sinne. Men hon är mycket bättre än tidigare, men på något konstigt vänster så gillar hon INTE människor som går fort och "hårt/bestämt" framåt och heller inte folk som springer. Men hon är visserligen mycket enklare att "ta ner på jorden" nu än vad hon vart tidigare.


Jaja, jag längtar till sommaren, då jag ska gå en jävla massa promenader med älsklingarna och hitta på en massa roliga saker.


Alice har ju förresten flyttat igen, som jag skrivit i tidigare inlägg. Hon bor numera hos en man i Kungälv där jag verkligen hoppas att hon får stanna kvar. De verkar trivas ihop, och jag hoppas innerligt att hon får stanna där nu och inte behöver flytta runt =).

Och säger bara Tack till Maria som håller mig uppdaterad!


Nej, flickor och pojkar, män o kvinnor. Nu ska jag packa ihop mina och hundarnas saker. Vi ska bege oss till Sjövik =)


Solong! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards