Alla inlägg under mars 2011

Av timeless - 11 mars 2011 18:04

Fyfan vad underbart!

 

Nu är det inte långt kvar, tills jag och frugan min sitter på planet till Irland, och inte så långt kvar tills vi väl är där ! Tiden går verkligen fort, och jag vet att vi verkligen kommer att ha en supervecka där! Underbart är nog bara förnamnet!


Längtar som fan, och funderar på allt vi kommer att hitta på, vad jag ska packa med och inte packa med, vad jag ska köpa där osv =). Kommer bli så jävla underbart! ÅÅÅÅÅÅHHHH!!


Imorgon ska jag provjobba och jag ser redan fram emot det, kommer säkerligen bli riktigt kul, dock är jag en aning nervös men det kommer nog gå bra ändå =P. Får se hur snabblärd eller icke snabblärd jag är imorgon ;-) Kanske behöver jag någon mer provgång innan jag kan bli "stand-in"? =). Ingen aning, det lär man ju märka. Haha =). Men kul ska det bli.


Är också "problem" på mitt andra jobb. Jag fick ingen lön förra månaden för att det hade blivit fel o den ena skyller felet på den andra fast den andra hade sagt till den ena att man skulle göra ditten o datten osv vilket den andra inte sagt eller gjort så min lön kom inte när den skulle. Men jag får istället den lönen tillsammans med nästa lön denna månaden den 25:e istället, och de beklagade felet. Jaja, var arg som fan först, men de löste sig ändå. Hade räkningar att betala som pengarna skulle gå till, men det löste sig på bästa sätt ändå.


Var idag iväg med brorsan med och köpte Euro för mina pengar. Eller rättare sagt, jag växlade in mina pengar till Euro. Behöver ju det i Irland ;-). Så det känns gött, så nu är det i alla fall klart. Köpte även 2 par nya skor igår, ett par Converse-liknande fast de är höga i anklarna och mer tjocka än vad conversen är och varmare, sedan ett par högklackade ankelsandaletter eller vad det heter som vart skitsnygga ! Köpte ju ett par förra månaden via nätet som var ursnygga, men tyvärr valde jag fel storlek (4 på engelsk storlek) men jag har 3-3½ så de satt lite slappt. Men det är väl sånt som sker när man handlar via nätet o inte kan prova dem =).


Men nu är jag satisfied med livet, skolan, jobbet, framtiden, hundarna, familjen, JA LIVET helt enkelt! Så jävla underbart!


We´re of to see the wizard, the wonderful wizard of Oz!


Byebye Babes!


Smoosh smoosh!

Av timeless - 9 mars 2011 13:25

Fan vad trött jag blir på detta väderskiftande!

Var ju riktigt glad över att våren äntligen verkade vara på väg, och vad händer? SNÖ!. Jag älskar snö, visst. MEN snön ska bara finnas från början av December till mitten av Februari enligt mig, sedan ska den smälta bort, regnet kommer o det blir slask, sedan kommer solen o skiner och för varje dag som kommer blir det varmare.


Men nej, moder natur ville något annat. Jaja, jag slipper i alla fall snön på söndag, de är ju finare väder i Irland. Våren kommer ju tidigare dit än hit i alla fall, så det är något positivt. Det kommer säkerligen inte vara världens sommarvärme såklart, men klart mycket härligare väder där än här i alla fall =).

Sticker NU på söndag, med frugan, så alla mina pälsbeklädda kommer vara hemma med mina föräldrar =). Kommer sakna dem, men ändå skönt med semester =).


Sen på lördag nu, ska jag provjobba =D. Underbart! Det verkar vara ett rätt kul jobb, jag som tycker om att prata och att träffa nytt folk kommer säkert trivas. Hoppas bara att jag får fortsätta senare och att det inte bara blir en provdag för att sedan inte bli något mer. Men det blir nog så att jag blir "extra inhoppare" eller vad man ska säga, som kommer jobba under sommaren o om någon blir sjuk osv =) Haha, får väl reda på mer på lördag, men ska bli riktigt intressant =).


Skolan går bra, sakta men säkert framåt. Jag är lite sådan har jag märkt att jag måste ha press på mig för att arbeta grymt bra, vilket jag inte har nu. Jag pluggar visserligen varje dag, men inte på samma sätt som jag gjorde förra terminen. Den var GRYM rent ut sagt och var riktigt nöjd med mig själv, all beröm jag fick av lärarna samt all feed back de gav mig. Gjorde liksom 18 arbeten inom loppet av 8 dagar =). Och fick grymma omdömen av lärarna så jag blev rejält nöjd, plus att jag lärde mig det bättre så med. =).


Men men, just nu läser jag kursen Psykiatri. Den är rätt så intressant faktiskt, men ju längre in i teman jag kommer desto roligare blir det. De första temat brukar alltid vara lite halvtråkigt, medans de andra bara blir roligare och roligare =). Sen har jag ju kurserna: Projekt och företagande (som jag redan har betyg i sedan gymnasiet, men har IG där så ska fixa bättre betyg nu), samt Människan socialt och kulturellt, Medicinsk Grundkurs & Rehabilitering och Habilitering =).


Så ska bli najs när man kommit igång ordentligt.


I alla fall, sticker på söndag, så det blir till att packa ihop allt jag ska ha med nu under veckan, växla in mina pengar m.m Sen är det bye bye för en veckas tid =).


Så sooooo long, suckers! =D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards