Alla inlägg under september 2012

Av timeless - 22 september 2012 21:15

Har inget vettigt att skriva, som vanligt   

Men kände helt enkelt för att skriva ner några rader eller fler. Får väl se hur mycket det blir när jag är klar =).


Kan ju börja med något som gjorde mig väldigt glad i veckan. Jobbet ringde mig och frågade om jag skulle vilja ha fasta tider, helgpass varannan helg. Självklart svarade jag Ja! Så otroligt kul att jag fick det och det är en bra början. Jag skulle så gärna vilja ha fast arbete och förhoppningsvis är detta en början, kanske får jag det längre fram, eller åtminstone mer tider =). Vem vet? Inte jag i alla fall =D haha!


Kan också meddela att jag brukar få beröm av kunderna. Senast var igår. En kvinna som var i min kassa kom fram jätteglad och sa: Världsrekord! Du borde få ett fång med blommor. Jag frågade varför detta och skrattade lite varpå kvinnan utbrister: Jag har handlat här i flera år och du var då den snabbaste kassörskan på länge! Egentligen borde du få blomman jag köpt nu men den ska jag ge bort tyvärr, men du förtjänar en blomma, verkligen!


Snacka om att man blir glad då =D.

Har också fått höra från andra kunder att jag är snabb, att det är kul att se en glad kassörska och att jag är trevlig =) Så sånt är riktigt kul att höra tycker jag =).


En annan nyhet är att Barbro ska ha valpar. En planerad kull med en underbart vacker chihuahua som är ögonlyst U.a och patella fri =). Barbro är dock ännu inte kollad för sådant. Varför kan jag inte riktigt svara på då jag inte har ett bra svar på det. Det var tänkt att göras innan en eventuell parning men det blev helt enkelt inte så tyvärr. Dock så tror jag inte att det är några fel på hennes knäskålar i alla fall, för när vi var o vaccinerade vovvarna i vintras så kollade veterinären igenom hela henne o då även knäskålar med gjorde inga anmärkningar där. Jag har heller inte känt något ovanligt på knäskålarna. Det räknas visserligen inte som en patella-undersökning, men om det hade vart något så hade ju vet sagt det. =).


Hon är nu i v 6 och är smällfet, stor som en ballong. Så frågan är vad som döljer sig därinne. Har också ringt innan parningen till försäkringsbolaget för att kolla så att de täcker ett eventuellt kejsarsnitt om det behövs vilket de gör säger de. Men endast OM hon absolut inte kan få fram valparna själv. Jag hoppas det ska gå bra med tanke på att hennes mamma var självvalpande, men vi får ju se =). Ska också se till att ha nummer till jourhavande veterinär så man har det när det närmar sig, vill ju ha kontakt med Västra men de har inte öppet dygnet runt så det kommer väl bli Blå Stjärnan då, som jag inte alls gillar pga olika anledningar. Men för Babsans skull så skiter jag i det, är det bara dom som har öppet så får de bli där om det skulle ske på kvällen.

Får se helt enkelt.


Hmm. Vad mer?


Njae, jag vet inte riktigt. Imon ska jag i alla fall jobba, så snart ska man ut med vovvarna o sen gå o lägga mig så man kommer upp imorgon.


Godnatt!  

Av timeless - 13 september 2012 12:29

Godmorgon, eller god eftermiddag kanske man bör säga ? Jag vet inte, jag räknar det som morgon, men det är ju efter tolv på dagen och då blir det eftermiddag vilket jag tycker är ett litet konstigt uttryck med tanke på att man inte äter middag vid denna tiden - man äter lunch   . Men men, så kan det vara.


I vilket fall som helst så har jag vart ledig nu i en vecka ungefär, och är ledig fram till lördag. Bestämde mig därför för att åka till min syster vilket jag också gjorde. Blev dock sjuk, så har väl inte vart tip-topp dessa dagar men försöka duger =).

Och imorgon åker jag hem igen o ska då träffa min kära "fruga" för lite updates =).


Så vad har hänt det senaste då? Inte ett smack faktiskt. Jag jobbar kvar på samma ställe, men letar efter andra jobb då jag vill ha fast. Skulle gärna se att jag fick fast anställning där jag är nu, men man vet ju aldrig om det blir av i de närmaste så det skadar ju inte att kolla på andra ställen med. Jag trivs som f*n där jag är nu, men om jag någonsin ska kunna flytta hemifrån så behöver jag ett fast arbete där jag har en trygg inkomst =). Så ja, letandet fortsätter.


Somliga av er kanske undrar då varför jag, som utbildad bartender, inte söker jobb inom det när det säkert finns hur mycket som helst inom det yrket? Jo, just för att jag vill ha en heltidsanställning, eller närapå i alla fall (så nära heltid det går om inte heltid går att få) för att kunna flytta och planera min vardag bättre. De jobb som finns nu som bartender som jag hittat, blivit tipsad om eller erbjuden om är endast extra arbete, timanställning som det jag har nu fast jag istället då inte har ett schema utan blir inringd om de skulle behöva mig. Man kan inte förlita sig på sådant, för man vet aldrig vad man får för lön, ena månaden kanske man klarar av hyran och månaden efter har man inte fått så mycket tider att man klarar av det. Så nej, jag är kvar på det arbete jag har nu, dels för att jag trivs med allt på stället, och dels för att jag kanske hoppas lite på att få erbjudande om fast där ;-) Haha!


Men i vilket fall som helst, så kollar jag alltid och hör med folk om de vet något bra, där de söker nytt folk. Fast anställning alltså.


Ja, jag får se hur det går i alla fall. Sökandet fortsätter, så får väl se vad som händer och sker med det =).


Jag har inte direkt bråttom att flytta hemifrån, men jag vill inte direkt bo hemma när jag är 25 =P hahaha. Där går gränsen, egentligen. Men får väl se hur det blir med det, kan ju inte flytta utan arbete så man har råd med hyran o allt därtill som kommer när man flyttar. Men förhoppningsvis så lyckas jag med något inom snar framtid =).


Japp. Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, skriva av mig i vanlig ordning kanske. Eller något annat? Äsch, jag vet inte riktigt =)


Bye bye!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards