Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Hopeless...

Av timeless - 2 januari 2011 13:27

2011 är året!


Idag är det den 2:a januari, och detta år kommer säkerligen att bli bättre än det förra =).


By the way, imorgon så fyller de underbaraste valparna 4 månader! =D Tiden går verkligen fort!

Jag berättar lite kort o gott om dem här snabbt:


Hugo bor fortfarande kvar hos min syster, likaså som Leeroy som bor hos min bror.

Ambra bor också kvar hos sin ägare Jessica o hennes bror, Tanya bor kvar hos min granne Lena, Kaxa bor kvar hos Inge i Öckerö, Moa bor kvar hos Lina och Kenny på Marstrand, Doris är kvar här tills min bror får sin egna lägenhet, Tyra bor inte längre kvar hos Jeanette och Robert, bor numera i Landala hos en tjej med en labradorhane, Alice bor inte längre kvar hos sin nya ägare Maria utan fick istället flytta vidare till en annan (hennes 3:e hem) och det är inte säkert att hon får stanna där heller. Hennes framtid är oviss, och jag är ruskigt förbannad på mig själv att jag sålde henne till dem första ägarna i Vara. Det kändes bra, men det var det inte. Och då jag inte har möjligheten att ta tillbaka henne så kommer väl hon tyvärr få flytta runt till 180 hem innan hon fyller 1 år, om hon ens får fylla 1   .. Jag hade för fan tagit hem henne direkt, med öppna armar om jag hade fått för mina föräldrar, men nej. Det får jag tyvärr inte. Så nu kommer min älskade lilla Alice få flytta runt =(...

Tazzla bor kvar hos Maria och hennes familj i Olofstorp, och där verkar de trivas bra ihop.


Men men, jag är i alla fall glad att de flesta valparna får jag fortfarande träffa, och jag har kontakt med alla nu utom de nya som äger Alice och Tyra. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de får stanna kvar i sina nuvarande hem. Det är inte snällt att låta en valp flytta runt till en massa olika hem, speciellt inte i sådan ung ålder, det skapar en otrygg hund som inte kommer känna sig trygg då "flocken" hela tiden blir ny och valpen inte hinner vänja sig vid den nya innan den får flytta igen.


Nä fy. Jag ska aldrig mer föda upp valpar. Aldrig...


__________________________________________


Det var det, inlägget skulle inte handla om det, utan om mer "roliga" saker som ska hända detta året =).


Jag gör en liten lista för att berätta kort ;-)


* Resa till Irland, med Nicole under St: patricksday veckan =)

* Åka och besöka min bror, samt gå till Kolmården och hälsa på vargarna igen

* Plugga gärnet och försöka få VG/MVG i kurserna denna termin

* Tatuera mig igen?

 Detta var kort och gott vad jag ska göra detta år, men det kommer ju givetvis bli mer som tillkommer =) Får bara se vad det blir =D.


Jaja, nu ska jag gosa med Leeroy som är här på besök, och Doris som bor kvar här och deras parents. Ska även lägga in "valpfiltarna" i tvättmaskinen. De stinker....


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards