Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Grymt stolt över mig själv! =)

Av timeless - 9 december 2010 22:37

Jag är grymt stolt över mig själv!

Jag låg efter i skolan p.g.a min vanliga "jag-tar-det-sen" attityd. Låg efter med 18 arbeten, för ca en vecka sedan. Men tänkte att jag har ju hela månaden på mig att få klart dem så räcker med ett arbete om dagen sen är det klart.

Men för säkerhetsskull så kontaktade jag mina lärare för att kolla när terminen slutar och när nästa börjar, samt när sista arbetet ska lämnas in. Fick reda på att det ska lämnas in den 10/12-10 ALLA arbeten från ALLA kurser. Detta fick jag reda på för en vecka sedan, och jag låg efter med 18 arbeten.


Så det var bara att sätta sig ner och läsa vilket jag gjorde, och blev klar med allt idag. Har lärt mig VÄLDIGT mycket och har märkt att jag både arbetar bättre under press samt att jag har lättare att få in saker i huvudet då. Nu verkar det ha stannat, det mesta och det känns för jävla gött. Jag har lärt mig massa om lagstiftning, de olika tvångslagarna som finns däribland - LVM, LRV o LVU (som man kanske egentligen inte kan se som en riktig tvångslag, men jag gör det ändå då en del unga faktiskt blir påtvingade vård fastän de själva inte vill ha det) men kan säga att alla dessa lagarna är egentligen bra även fast de "tvångstagna" inte tycker det själva.


Har också lärt mig en hel del om hur man hjälper brukare med den personliga hygienen på ett bra sätt utan att kränka den personliga integriteten och även på ett sådant sätt så att brukarna känner sig trygg med mig som vårdare och även att de känner att de fortfarande har sin värdighet kvar.

Har lärt mig massor och det har verkligen vart intressant! Nu längtar jag till nästa termin, även om det är skönt att nu kunna ta det riktigt lugnt =). Terminen börjar ju i februari men jag tänker starta redan i januari för att vara lite före denna terminen istället för att ligga efter som jag gjort nu =).


Det har gått bra för alla valparna, de växer fortfarande och de verkar trivas i sina nya familjer. Fick dock reda på att en av valparna alle redan har omplacerats. Vilket jag verkligen inte ville. Men så blev det. Såg annonsen på henne när jag var inne på blocket och låtsades att jag var intresserad av att köpa henne så kollade lite "grundläggande" fakta om när hon var född, vart hon var född, ras/blandras osv och fick reda på att det var min valp, dessutom hos en ny ägare som skulle omplacera henne.


Blev faktiskt arg då jag sagt att om någon ska omplaceras eller dylikt vill jag ha reda på det så jag kan ha kontroll på vart mina valpar tar vägen, vilket de ägarna sa självklart till. Men de hade inte ens kontaktat mig, så jag kontaktade dem. De hade omplacerat henne för att hon inte blev rumsren (13!! veckor gammal) och för att hon bits (13!!! veckor gammal). En valp blir för det första INTE rumsren i första taget, och det där med bitandet handlar om tillsägelse och träning. Sen berättade hon att de kunde vara ute med valpen en bra stund och leka men hon gjorde inte ifrån sig, men sedan så fort de kom in så gör hon det.


HALLÅ! Lek inte med henne då! Om man leker med henne är det klart att hon inte vill göra ifrån sig. Valpar glömmer lätt av sådant under lek. Man kan leka med valpen men sedan se till att sluta leka och att valpen gör ifrån sig INNAN man går in!. Men nej, hon blev inte rumsren vid 13 v ålder. Så hon omplacerades.


I alla fall, den nya ägaren som hade henne ute på omplacering ville egentligen inte omplacera henne men var tvungen då hon fått heltidsjobb som hon inte hade räknat med och inte hade tid med henne.

Men den goda nyheten är att hon och hennes syster löste det! Så nu bor min lilla Alice hos sina nya ägare i K-dala! Det blev en liten omplacering till ändå, för den nya som hade köpt Alice av den gamla ägaren fick omplacera henne till sin syster. Men det blev ingen "jobbig" omplacering så det var ju bra i alla fall tycker jag =). Och har nu kontakt med de nya ägarna vilket jag tycker är bra, för vill ju väldigt gärna veta vart de tar vägen, valparna alltså och hur dem har det =).

Men men, orkar inte skriva mer nu! Är hungrig som ett blåbär, så ska nog ta o käka något. Hela jag är skakis i kroppen, men så har jag tyvärr inte käkat något heller på hela dagen, förutom imorse vid 12. Men nu är det dags för käk innan jag skakar ihjäl!


Godnatten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards