Alla inlägg den 14 november 2010

Av timeless - 14 november 2010 19:46

Jag känner mig så jävla grym!

Nu har jag endast 3 valpar kvar utav 10 levande valpar ur en kull på 11.

 

De 7 som har hem och som har flyttat har flyttat till mycket bra hem allihopa! Och det känns så jävla bra kan jag säga, jag har vart mycket noga med att se till att de hamnar i bra hem! Hem där de får stanna, hem där de får det bra och hem där jag kan hålla kontakten med valpköparna, och det har jag lyckats stort med!


Hugo, bor som sagt hos min syster i Sjövik. Han är dagishund här hos mig och är här nästan varje dag, från morgon till eftermiddag (Utan på helgerna)


Leeroy bor hos min bror Jerry, som bor gården bredvid mig. Han är också dagishund här hos mig och honom träffar jag alla dagar i veckan.


Tanya har flyttat in till Lena, som bor vägg i vägg med mig, så henne ser jag nästan varje dag också.


Kaxa har visserligen flyttat till Öckerö, men jag har kontakt med Inge som köpte henne =).


Doris, ska flytta till min bror i Januari, men just nu bor hon här hos mig =).


Tyra, flyttade till Jeanette och Robert  & deras 2 barn i Kallebäck, har kontakt med Jeanette och får hela tiden uppdateringar via Facebook =P Och så får jag träffa dem när de kommer hit på besök.


Och lilla Alice, numera Nellie, har flyttat till sin nya familj i Vara, Bella och Tobias =). Där bor hon på landet och får busa och stoja med deras son, samt följa med till stallet och andra äventyr =). Har kontakt med Bella, och får veta hur hon har det osv =).


Det känns så gött att jag har den kontakt med valpköparna som jag faktiskt har, och att få veta hur valparna har det osv. Och hur de utvecklas till olika individer o så =). Jag kan säga att jag är stolt att ha vart så noga med valpköparna och att jag känner i mitt hjärta att jag gjort rätt val =). Jag har avfärdat många som velat ha en valp från mig, pga många olika orsaker, därför att jag är mån om vart de hamnar. Hade jag inte vart det så hade jag inte suttit här nu med 3 osålda valpar, då hade de redan haft hem. Men om jag hade sålt mina valpar till vem som helst, och inte sållat bort de oseriösa, så hade mina valpar endast blivit vandringspokaler, som får vandra mellan 10-15 olika hem innan någon tillslut bestämmer sig för att låta hunden somna in för att den är stressad eller liknande. Men det hade inte vart så konstigt om den skulle bli det av allt flyttande.


Jag trodde att jag skulle bli ledsen när valparna flyttade bort från mig, men jag kan säga att jag är inte ledsen, snarare mycket glad! Glad åt att jag gjort rätt val åt mina valpar, att de hamnat i rätt hem och att jag faktiskt litat på min magkänsla =).

Så jag känner ingen sorg, och ingen ånger alls av att valparna flyttat! Snarare stolthet, stolthet för att jag tagit hand om dessa valpar efter bästa möjliga mån, och gett dem den kärlek de velat ha, mat, lekar, och aktivering här hos mig som jag haft möjlighet till. Jag har gett dem den bästa starten på sitt liv, och jag hoppas och tror att valpköparna fortsätter i samma anda och tar hand om dem som jag gjorde =).


Nu gäller det också att hitta hem till de 3 andra som bor kvar här, men jag har ingen brådska till det. Hemmet är så mycket viktigare, och om rätt hem inte hittas, ja då får väl jag bli 5-hunds ägare ;-)

Haha, nej men de finner säkert sina hem snart de också =). Tack och goodbye dear readers! =)



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards