Alla inlägg den 29 november 2010

Av timeless - 29 november 2010 20:33

Åh vad jag känner att det vart underbart att ha dessa valpar här hos mig =). Är riktigt glad faktiskt, att de kom till, trots att det var en olycka.!

 

Eller olycka och olycka, snarare beroende på min naivitet! Trodde aldrig i hela världen att han skulle fatta hur man gjorde, eller att hon skulle fatta, och några sek själva så poff!. Men inget jag är missnöjd med, trots att jag går emot mina egna principer när det gäller just blandrasavel. Men det hela blev lyckat ändå, och alla valparna blev hur underbara som helst, med de härligaste personligheter, nyfikna, framåt, busiga, kaxiga, orädda, och några blev lite "blyga" om man kan kalla det så? Men det är något som i rätt händer kommer bli bra, och jag anser att mina valpköpare är "rätt händer" om man säger så =).


Igår flyttade lilla Tazzla till Maria och hennes familj =) Och är verkligen glad att det blev som det blev. Ska försöka dra det kort:


Jag hade en intressent som jag hade pratat med dagen innan, hon skulle kommit den eftermiddagen men ringde sedan tillbaka och sade att det var bättre på morgondagen. När jag ringde henne så svarade hon inte, inte heller när jag messade. Men sedan fick man svar och bestämde att hon skulle höra av sig, söndag eftermiddag. Innan hon ens ringt, och innan hon vart här så ringde Maria upp mig och berättade att de var intresserade av att komma o kolla, vilket de fick. Jag sa dock att Tazzla redan hade en intressent och att det var Moa i så fall som var kvar.


Men de blev mest fästa vid Tazzla, och det verkade som om Tazzla verkade tycka om dem med väldigt mycket. En av flickorna som var med, blev helt förälskad i Tazzla och hon satt hela tiden vid Tazzla och man märkte att hon fäst sig vid henne.

Först tänkte jag att jag ju redan pratat med den andra kvinnan som skulle hört av sig på eftermiddagen, hon var ju intresserad av Tazzla först, men dessa människor kändes så perfekta för Tazzla, jag fick en bra magkänsla av dem.


Så de sa att jag skulle höra av mig efter att denna kvinna vart här, och kollat på Tazzla, om hon ville ha henne eller ej.

Det var Tazzla de var intresserade av =).


När de gick utanför dörren så kände jag bara ännu mer att : Kom tillbaka!! Ni får ta henne!.

Jag sa till mamma vad jag kände, att denna familjen är perfekt för Tazzla och förklarade min magkänsla och att mitt hjärta sa att de var helt rätt familj för henne. Så mamma sa: Men ring upp dem då och säg att om de verkligen vill ha Tazzla att de får komma tillbaka och hämta henne!


Och det gjorde jag! Och de blev så glada! Och det blev jag med, för det kändes hel rätt! Bättre familj kunde hon nog inte fått!


Visst, det kanske var elakt mot den andra tjejen, men det kändes inte som jag klickade med henne, inte på något stadie, och då passar hon nog heller inte ihop med någon av mina valpar. Tyvärr. Så jag sa till henne att Tazzla fått en annan familj, och att hon tyvärr har flyttat.


Tazzla är en sådan underbar liten tik, hon är jättebusig och framåt, nyfiken och levnadsglad. Hon är "poisitivt blyg", som jag kallar det =P. Alltså när det gäller hundar då, för det är okända hundar hon är "positivt blyg" mot, först kan hon backa undan, o skälla lite. Men sedan blir hon väldigt busig och heltokig! Kommer aldrig glömma hennes söta utryck när man har henne på rygg i famnen och kliar henne på magen! Och som den tjejen viftar på sin stump, den viftar alltså hela tiden ! =). Underbara tjej, och det känns helrätt att hon kom till Maria och hennes familj. Det var ödet, på många sätt och vis, att det blev just Tazzla, och att det blev just Maria o hennes familj =).


Alla andra valpar har det också bra i sina familjer, de växer och frodas, busar och lär sig nya trick =). Många av valparna verkar vara väldigt lättlärda! Vilket jag också trodde, då båda föräldrarna är detta =). Och många av valparna träffar jag fortfarande, sedan har jag kontakt med de flesta via Facebook också, det är bara 2 som jag just nu inte har kontakt med via Facebook och det är Kaxas ägare Inge, samt Alice ägare Bella. Men dem har jag kontakt med på annat håll =).


Och nu är det bara lilla Moa kvar som söker hem, underbara lilla flickan =). Det känns ju lite sorgligt att "bli av" med valparna, men underbart ändå att de alla kommit till så bra hem och att jag har kontakten med alla =). Och jag hoppas verkligen att alla får stanna kvar i sina familjer, tills den dagen hunden blir gammal och inte längre orkar leva kvar och får åka till hundhimlen. Det hoppas jag verkligen, att de får stanna där de bor nu =).

Men det tror jag också att de får =)



Ojoj! Detta inlägg blev väldans långt =P


Imon blir det pluggande, och utgång med mina pälsbollar, både valpar och Arne & Kita. Valparna älskar snö! =D.


Bye bye! =) 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards