Alla inlägg den 8 september 2010

Av timeless - 8 september 2010 21:35

Idag har jag pluggat för fulla muggar =).

Pluggar just nu Etik & Livsfrågor, jag var lite trögfattad först hur man skulle göra men med lite hjälp av lärare förstår jag genast bättre och har nu kommit en bra bit påväg i mitt första tema. Känner mig faktiskt rätt stolt över mig själv, då jag pluggar distans (hemifrån) och det är första gången jag gör det =).


Det är dessutom ett stort plus att jag gör det då jag just nu har 13 hundar att ta hand om =).

11 små bebisar och 2 vuxna pälsbollar =)


Valparna växer dagligen och snart har de allihopa fördubblat sin födelsevikt.

Den tyngste valpen väger redan 620g (tik) och den minsta väger 409 (också tik). Och det är ju bra att de växer så man ser att allt står rätt till =)

De är väldigt tystlåtna av sig, de låter inte alls så mycket som jag förväntat mig tidigare att de skulle göra. Men nu är de ju bara dagar gamla, om man väntar tills de är en 4-5-6 veckor då jädrar kommer det nog bli hejbaberiba här inne i rummet =).


Kommer bli roligare sen med när de har öppnat ögonen, och öronen och kan gå =) Då kommer jag sova i valplådan! =D. Och Kita är världens duktigaste mamma, hon diar, tvättar, myser och sover ihop med sina bebisar.

De första 2 dagarna ville hon knappt gå ut och kissa ens, hon ville inte lämna valparna.

Men sedan kunde man gå lite mer än bara ut på gräsmattan och nu vill hon gå lite längre när vi är ute. Dock inte den vanliga rundan vi brukar gå, då det tar för lång tid för henne (hon vill gå en kortrunda så hon kommer in snabbt till bebisarna) men det blir iaf inte bara en tur till närmsta gräsmatta längre =)


Säkert skönt för henne att sträcka på sig med.


Jag har haft några intressenter som hört av sig via mail till mig ang valparna, endast 1 som hittils verkat helt ok men som sedan tyvärr ångrade sig och ville inte ha en valp i alla fall, vilket jag tyckte var synd då den familjen verkade vara bra =) Men men, bättre att man kommer på det nu, än att komma på det senare när man redan har valpen.

Sen har de flesta inte vart några jag klickat med, och då vill jag inte sälja valp till dem.


Mina valpar ska få det bra, jag tänker inte sälja dem till vem som helst liksom. Thats it!


Men nu blir det lite S.O.A tittande, sedan ska jag sova =). Kommer säkert att få gå upp tidigt imon igen som alla andra dagar sedan valparna föddes då Kita vill ut tidigare nu (Mellan 05:30 och 06:30).


Så godnatt alla nattugglor! =)


BTW S.O.A= Sons Of Anarchy =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards