Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Jag vill bara tacka =)

Av timeless - 12 november 2010 19:48

Jag vill börja inlägget, med att tacka mina vänner Sam & Kristina som hjälpt mig mycket under tiden med mina valpar, de har ställt upp mycket och svarat på de frågor jag haft om massa från början till slut! TACK ska ni ha!   

Det har betytt och hjälpt mig en hel del =)

 

Nu är det bara 3 valpar kvar som söker egna hem, och det är Ambra, Tazzla, och Moa. Men nu i helgen så ska det komma hit ett par från mölndal och kolla på mina sötnosar, och om de fastnar för någon så flyttar antagligen en till. Vilken det blir vet jag dock inte, för de kan inte bestämma valp utifrån foto och en beskrivning av valparnas personlighet och det förstår jag mycket väl! Sådant är skitsvårt, därför är det alltid bäst om man kan att komma och hälsa på valpen i sin rätta miljö och välja valp då, hemma hos uppfödaren =) Så jag tycker att de gör helt rätt =).

 

Tyra, som flyttade för 2 veckor sedan var här häromdagen med sin matte så jag fick se henne =). Jag säger bara: GUD vad hon har vuxit! Och vad duktig hon var! Hennes matte har lärt henne sitt, ligg och rulla runt och Tyra gör det galant! Snacka om lättlärd och hon är bara 10v gammal =D. Jag hade med mig 2 av hennes syskon ut också som fick leka med Tyra och de blev så glada att träffa varandra igen =). Och hon kände igen mig med, och blev jätteglad att se mig och det blev jag med av att träffa henne igen =). Och kul att prata med Jeanette om hur det går o så, så man kan "följa" upp valparna och se hur de utvecklas osv =)

 

Kaxa bor ju numera i Öckerö, hon flyttade förra fredagen =). Till en jättego man, en pensionär som nu sökte en vän att komma ut o promenera med och träna lite =).

 

Leeroy bor hos min bror Jerry, och Hugo bor i sjövik hos min syrra och hennes man =)

Tanya bor vägg i vägg med mig, så henne träffar jag nästan varje dag =)

Och i förrgår flyttade min kära lilla Alice! Hon flyttade till en barnfamilj i Vara!


Fast vi gjorde mer som ett byte, efter att vi pratat o så ett tag fick jag reda på att de skulle sälja sin eu-moped, och jag har ju alltid velat ha en sådan, speciellt nu som jag inte har körkort. Jag ska ju ta traktorkortet så får jag köra lagligt sedan =). Men i alla fall, vi gjorde som så att istället för att de gav mig pengarna för Alice, så fick jag Eu-mopeden och fick betala mellanskillnaden till dem =) Så de "fick" lilla Alice och jag "fick" min efterlängtade moped =P hahah. En Baotian Sprint-07. Riktigt fin är den med, men ska inte köra med den ännu dock. Jag vill köra lagligt =) Haha. Däremot har jag testkört den och den går som smort!

Alice har det bra i sitt nya hem också, hon har inte kissat eller så inne utan har gjort det ute hittils vad jag vet =) Antar att det är för att de är duktiga och tar ut henne ofta =). Kommer också få massa bilder utav dem då o då för att se hur hon utvecklas =). Känns jättekul!!


Jaja, nu ska jag hjälpa mamma med tvätten, sen ska jag ut med hundarna tror jag och sen lägga mig i ett bad ! =D


Godnatt allesammans!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av timeless - 23 juni 2023 21:51

Eller vad är det man säger? Var väldigt längesedan jag skrev här och väldigt mycket har hänt i livet sedan dess. Av mina 4 hundar har jag i dagsläget bara kvar en, lilla Barbro som en gång i tiden var min morfars. När han gick bort så fick jag ...

Av timeless - 3 juli 2017 21:54

När det kommer till mina djur har jag alltid sagt att när dagen kommer då det blir dags för dom att lämna mig, så ska jag inte dra ut på det utan låta dom gå med värdighet. Jag trodde länge och ofta att Kitas tid var kommen för längesedan. Hon har...

Av timeless - 14 mars 2017 23:37

Yes! På torsdag är det dags. Då åker vi äntligen till London för att bland annat shoppa och träffa min fruga Nicole =D ska bli så skoj! Har aldrig vart i London, men har ju vart i Storbritannien tidigare dock =P Vet inte vad vi ska hitta på rikti...

Av timeless - 29 september 2013 20:47

Ångest är en psykisk sjukdom, tillfällig eller permanent. Det beror på hur man väljer att lösa sina problem och hur man ser lösningarna. Ångest beror många gånger på saker man oroar sig för, det kan vara framtiden-livet-döden-ekonomi-familj och dyl...

Av timeless - 6 september 2013 13:21

Hej alla fina!   Hoppas att allt är bra med er, för med mig är det jävligt bra! =) Ska strax bege mig iväg till jobbet, men först så ska jag ta ut alla hundarna och göra mig i ordning.   Doris fyllde 3år i tisdags tillsammans med sina 9 lev...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vilken av dessa är eran favorit hundras?
 Rottweiler
 Schäfer
 Irish Softcoated Wheaten Terrier
 Dobermann
 Chihuahua
 Lakenois
 Malenois
 Groenendael
 Tervueren
 Fransk Bulldog
 Engelsk Bulldog
 Amerikansk Bulldog
 Amstaff/American staffordshire terrier
 Staff/Engelsk Staffordshire Bullterrier
 Kauvkaskaja Ovtjarka
 Dogue De Bordeaux
 Grand Danois
 Irländsk Varghund
 Prazsky Krysarik
 Pudel (Alla varianter)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards